Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Flakkee 1 (5 mei 2018)

Flakkee 1

Mannen, 1, 4e klasse H

5 mei 2018 14:30

OSV PAKT NA RUIME WINST TEGEN FLAKKEE DE TWEEDE PERIODE

OSV Oud-Beijerland heeft op sportcomplex “Olympia” aan de verwachtingen van de eigen aanhang kunnen voldoen. Tegen Flakkee zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal, na een 4-0 ruststand, met 7-0. Het behield daarmee niet alleen de koppositie, maar pakte tevens de tweede periode.   Het team van trainer Peter Poortvliet kon het de koploper vanmiddag niet al te lastig maken. De thuisploeg nam vanaf de aftrap het initiatief. Toch duurde het nog tot de twintigste minuut alvorens de ploeg tot scoren kwam. Het was Hatim Oucherif, die een prima voorzet van Jock de Burgo vanaf de achterlijn binnen de ‘16’ achter Flakkee-doelman Robert Vinke wist te schieten: 1-0. OSV wist de druk er vervolgens op te houden en zag in de 27e min. Marco van Daalen na een solo vanaf de vleugel doeltreffend afronden: 2-0. Twee minuten later hielpen de bezoekers de thuisploeg aan een grotere voorsprong. Een te zachte terugspeelbal van Gerwin van den Nieuwendijk werd door Hatim Oucherif onderschept en vervolgens koelbloedig achter de Flakkee-doelman geschoten: 3-0. Toch moest de thuisploeg nog een tegenslag incasseren, nadat Bas Koelemeijer zich in de 40e min. na een ogenschijnlijk onschuldige botsing op de achterlijn moest laten vervangen. Maar op slag van rust was het alsnog Marco van Daalen, die na een een-twee met Hatim Oucherif, door de Flakkee-verdediging slalomde en de hoek voor het uitzoeken had: 4-0.

De ruime voorsprong bij de rust deed de scherpte in het aanvalsspel afnemen. Het was dan ook uit een strafschop, na een overtreding binnen de ‘16’ op Shurnel François, dat laatstgenoemde in de 58e min. in staat werd gesteld om vanaf de stip de score op 5-0 te brengen. Het was ook diezelfde speler, die in de 71e min. van dichtbij de bal via de onderkant van de lat weer het veld in zag stuiten. Het was slechts uitstel van executie, want twee minuten later was het Ilyas Edir, die een vrije trap van buiten de ‘16’ in de bovenhoek wist te prikken: 6-0. De thuisploeg bleef aandringen om de voorsprong verder uit te bouwen en na een fraaie loopactie was het Shurnel François, die met een strak diagonaal schot de verre hoek trof: 7-0. In de slotminuut trof ook een vrije trap van invaller John van Tiggelen nog de lat. De jonge arbiter Maarten Streef uit Gouda viel vanmiddag zeker niet op, maar wist de voordeelregel wel veelvuldig op het juiste moment toe te passen. Het hield wel de vaart vanmiddag in dit sportieve duel.    Komende week zou de ontknoping in de afdeling weleens kunnen vallen. Op Hemelvaartsdag, donderdag 10 mei a.s., is er immers een inhaalprogramma en gaat OSV voor een lastig duel op “De Molengors” op bezoek bij Stellendam. Flakkee ontvangt FIOS op bezoek, dat vandaag thuis de punten met 0-2 aan GOZ moest laten. Goudswaardse Boys treft op “De Koorenaar” GOZ. Runner-up DVV’09, dat vandaag thuis met 1-0 van naaste concurrent WFB wist te winnen, speelt dinsdagavond 8 mei al op “Den Berg” tegen SNS. Ook ZBVH, dat met 3-4 won bij Melissant, speelt op die avond op sportpark “Hercules” tegen NTVV. Voor zaterdag 12 mei a.s. staat de wedstrijd DVV’09 – OSV gepland.

OSV Oud-Beijerland – Flakkee 7-0 (4-0):  20. Hatim Oucherif 1-0; 27. Marco van Daalen 2-0; 29. Hatim Oucherif 3-0; 45. Marco van Daalen 2-4; 58. Shurnel François 5-0 pen.; 73. Ilyas Edir 6-0; 80. Shurnel François 7-0.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Jock de Burgo, Youri van Ruiven, Bas Koelemeijer (40. Laurent Brethouwer) en Franklin Verbeek –– Tim Wiendels (74. Remi Smulders), Ilyas Edir en Shurnel François –– Rens Burgwal, Hatim Oucherif en Marco van Daalen (81. John van Tiggelen).

Flakkee: Robert Vinke –– Jarno Osseweijer (46. Bram Witvliet), Sander Vinke, Gerwin van den Nieuwendijk en Jeroen van Woerden –– Sjoerd Robijn (80. Ivo de Vrij), Jasper Westhoeve, Glenn Schoovers en Mees Groenendijk –– Mels de Blok en Jordy Spee (46. Menno Frank).