Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Goudswaardse Boys 1 (10 mrt 2018)

Goudswaardse Boys 1

Mannen, 1, 4e klasse H

10 maart 2018 14:30

OSV NEEMT SNEL AFSTAND VAN GOUDSWAARDSE BOYS

OSV Oud-Beijerland heeft op sportcomplex “Olympia” op sportieve wijze revanche genomen voor de eerste seizoensnederlaag (2-1) tegen Goudswaardse Boys. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal zag, na een 3-0 ruststand, het scorebord lang na afloop nog altijd met een 6-1 stand branden.

Het team van trainer Leo Tol trof vanmiddag een gretige thuisploeg die vanaf de aftrap op jacht ging naar een snelle openingstreffer. Die kwam er ook. In de 4e min. al was het Marco van Daalen, die een voorzet vanaf de achterlijn losliet, die door Hatim Oucherif op de borst werd gecontroleerd en van dichtbij langs GWB-doelman Bryan Huijzers werd geschoten: 1-0. De thuisploeg liet de bezoekers geen tijd om zich te herstellen en bleef het spel met goed combinatiespel domineren. Het was dan ook in de 19e min. Marco van Daalen, die - ditmaal vanaf de linkerkant - Shurnel François met een voorzet op maat in staat stelde om van dichtbij de 2-0 binnen te schieten. Amper 3 minuten later was het opnieuw raak. Deze keer was het Shurnel François, die vanaf de achterlijn de bal terugtrok op de meegelopen Hatim Oucherif, die voor de 3-0 zorgde. Na de rust ging OSV verder waar het in de eerste helft gebleven was. Het gaf de bezoekers sporadisch gelegenheid in de buurt van doelman Tom Kukler te komen en toen het de voorsprong verder vergrootte was de wedstrijd in feite gespeeld. Het was in de 53e min. GWB-verdediger Erik Erkens, die de bal uit een voorzet van Marco van Daalen op zijn eigen doellat zag eindigen, waarna Shurnel François de bal in de rebound in het doel kon werken: 4-0. Kort hierna was het diezelfde Shurnel François, die na een fraaie actie over de linkerkant met een voorzet op maat Hatim Oucherif in staat stelde om de bal in de 57e min. in een keer achter doelman Bryan Huijzers te schieten: 5-0. De druk op de GWB-verdediging bleef aanhouden en nadat Erik Erkens nog een inzet van Ilyas Edir op de doellijn redde, was het een minuut later toch prijs. Het was Ilyas Edir, die een vrije trap vanaf de linkerkant in de 61e min. in een keer in de verre rechterbovenhoek deed inslaan: 6-0. Met kunst en vliegwerk bleef de stand lange tijd ongewijzigd. Toen het team van Leo Tol in de 79e min. na het geblesseerd uitvallen van Thomas van Peperstraten ook nog eens met 10 man verder moest, zag het er even somber uit. Maar in de slotseconden van de wedstrijd was het Johan Bestebreur, die alert reageerde bij een onzuivere terugspeelbal op de OSV-doelman en de spreekwoordelijke eer voor de bezoekers alsnog kon redden: 6-1. De prima leidende arbiter Ed den Turk uit Ridderkerk zorgde er met zijn optreden voor dat de streekderby een uiterst sportief karakter bleef houden.

Zaterdag 17 maart a.s. gaat OSV op sportpark “Molengors” op bezoek bij Stellendam, dat vandaag bij Herkingen’55 met 0-4 wist te winnen. Goudswaardse Boys ontvangt op sportpark “De Koorenaar” GOZ, dat thuis met 7-0 wist te winnen van hekkensluiter OFB, dat zaterdag koploper WFB, na de 4-0 winst tegen Melissant, op bezoek ziet komen. Runner-up DVV’09 gaat na de 2-0 winst tegen Flakkee op bezoek bij Angstgegner SNS, dat met 0-2 wist te zegevieren bij NTVV, om revanche te nemen voor de 1-2 thuisnederlaag eerder in het seizoen. ZVBH, dat met 0-4 won bij FIOS, ziet NTVV op bezoek komen.

OSV Oud-Beijerland – Goudswaardse Boys 6-1 (3-0): 4. Hatim Oucherif 1-0; 19. Shurnel François 2-0; 22. Hatim Oucherif 3-0; 53. Shurnel François 4-0; 57. Hatim Oucherif 5-0; 61. Ilyas Edir 6-0; 90. Johan Bestebreur 6-1.