Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - FIOS 1 (21 apr 2018)

FIOS 1

Mannen, 1, 4e klasse H

21 april 2018 14:30

OSV BOEKT REGELMATIGE OVERWINNING TEGEN FIOS

OSV Oud-Beijerland heeft op sportcomplex “Olympia” ook tegen FIOS de punten weer in huis weten te houden. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal boekte vanmiddag, na een 2-0 ruststand, een 5-0 overwinning.   Het team van trainer Corjan van de Made c.s. trad de thuisploeg vanmiddag onbevangen tegemoet. Het team moest veel meters maken om de aanvalsdrang van de vlot combinerende thuisploeg bij te kunnen benen; het toonde vooral toch ook lef en initiatief bij balbezit. Maar het was OSV dat bijna voortdurend op de helft van FIOS te vinden was. In de 14e min. kwam de thuisploeg echter wel op voorsprong, toen Hatim Oucherif, na een prima pass tussendoor, de bal in de verre hoek achter FIOS-doelman Kevin Reijken wist te schieten: 1-0. De doelman zou zich vanmiddag verder tot een ware sta-in-de-weg ontpoppen. Maar in de 25e min. werd hij eerst nog verrast door een wippertje van Hatim Oucherif, nadat de bal plotseling in de ‘16’ belandde: 2-0. Tot 7 keer toe stond de FIOS-doelman vervolgens in een kort tijdsbestek een doelpunt voor OSV in de weg, zowel met handen als voeten, voordat Bart Huibrechtse in de 42e min. na een goede actie de bal over het OSV-doel schoot. In de tweede helft ging OSV verder op jacht naar een grotere marge. Nadat Hatim Oucherif in de 58e min. nog de lat had getroffen, was het in de 61e min. Shurnel François, die na een pass van John van Tiggelen van dichtbij een einde maakte aan desorganisatie in de FIOS-afweer: 3-0. Wouter Bakelaar was twee minuten later dicht bij een aansluitingstreffer, maar zijn lob over OSV-doelman Tom Kukler verdween net naast het doel. Tot 4 keer toe voorkwam de FIOS-doelman vervolgens een doelpunt, maar na een korte combinatie was het in de 75e min. Shurnel François, die de FIOS-doelman met een rollertje in de uiterste hoek kansloos liet: 4-0. Een minuut later stond de 5-0 op het scorebord. Ditmaal was het een schitterend schot van buiten de ‘16’ in de bovenhoek waarmee diezelfde Shurnel de FIOS-doelman wist te passeren. Naast de doelman trof Ilyas Edir in de slotfase ook nog eens de lat en mocht Michiel de Koning aan OSV-zijde vanmiddag zijn debuut maken in het eerste elftal. De rustig leidende arbiter John Pang uit Capelle a/d IJssel voelde de wedstrijd prima aan.

Zaterdag 28 april a.s. is er een inhaalprogramma en gaat OSV naar Stad aan ’t Haringvliet voor de lastige uitwedstrijd tegen SNS, dat vandaag bij OFB met 0-4 wist te winnen. FIOS is komend weekend vrij en ontvangt op 5 mei a.s. (ook een inhaalprogramma) GOZ op bezoek, dat vandaag bij Flakkee met 0-5 zegevierde en komende zaterdag bij Melissant op bezoek zal gaan, dat vandaag op ‘Hercules’ de punten (5-0) aan ZBVH moest laten. ZBVH ziet Stellendam op bezoek komen, dat vandaag tegen NTVV met 4-1 aan het langste eind trok. NTVV krijgt DVV’09 op bezoek, dat de punten bij Herkingen’55 moest delen (1-1). Runner-up WFB, dat met 0-4 zegevierde bij Goudswaardse Boys, komt komend weekend niet in actie en treft op 5 mei a.s. naaste concurrent DVV’09 in Dirksland.

OSV Oud-Beijerland - FIOS 5-0 (2-0):  14. Hatim Oucherif 1-0; 25. Hatim Oucherif 2-0; 61. Shurnel François 3-0; 75. Shurnel François 4-0; 76. Shurnel François 5-0.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Laurent Brethouwer, Bas Koelemeijer, Franklin Verbeek en Alex Munvaneza (56. Tim Wiendels) –– David Pieters (26. John van Tiggelen), Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Rens Burgwal, Hatim Oucherif en Shurnel François (79. Michiel de Koning).

FIOS: Kevin Reijken –– Jordan Braafhart (83. Roy Stoutjesdijk), Jurek van Bergen, Sander Verweij (34. Jermaine Dortalina) en Niels Buijs –– Raymond Leeflang en Bart Huibrechtse –– Wouter Bakelaar, Fabianson Wiel en Jordy Nijland (83. Mitchell Wijnbeek) –– Corné Buijs.

(Foto's: Jaap van Dijk Fotografie, via https://www.facebook.com/rkvvfios/ )