Wedstrijdverslag Stellendam 1 - Oud-Beijerland 1 (10 mei 2018)

Stellendam 1

Mannen, 1, 4e klasse H

10 mei 2018 14:30

OSV VIERT KAMPIOENSCHAP NA WINST TEGEN STELLENDAM

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag na de overwinning tegen Stellendam op sportpark “Molengors” het kampioenschap en daarmee terugkeer naar de derde klasse mogen vieren. De Smeets Ferry-formatie van trainer Richard Koutstaal won, na een 0-2 ruststand, in een ‘zenuwslopend’ duel met 1-4.   Het team van trainer Jan Lecker was, na de ‘verrassende’ nederlaag van DVV’09 tegen SNS, ineens onverwacht het middelpunt van alle aandacht die naar het treffen met de koploper uitging. Bij een overwinning van OSV kon de vlag immers gehesen worden. De (grote) publieke belangstelling was er dan ook naar.

De bezoekers, die al sinds 4 november jl. in Goudswaard geen nederlaag meer hoefden te incasseren, wilden ook vanmiddag weer snel een voorsprong op het scorebord zien prijken. Een vrije trap van Ilyas Edir ging echter hoog over het Stellendam-doel en een vrije trap van Shurnel François eindigde door de handen van Stellendam-doelman Jordi van der Bok in een corner. Tussendoor ging een schot van Jelle van Rotterdam, na een afgeslagen vrije trap, aan de andere kant voor langs het OSV-doel. In de 13e min. kwamen de bezoekers dan toch op voorsprong. Een afvallende bal belandde voor de voeten van Ilyas Edir, die de Stellendam-doelman in de hoek wist te passeren: 0-1. Echte doelkansen deden zich vervolgens aan beide kanten nauwelijks voor, daarvoor oogde het spel te rommelig en speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Was het dan toch de wedstrijdspanning? Het was de doorgelopen Ricardo Danning, die in de 32e min. de bal - op aangeven van Hatim Oucherif - binnen de ‘16’ nog tot over de doelman en het Stellendam-doel wist te verlengen. Maar het was diezelfde Ricardo Danning, die in de 40e min. met een schitterende dieptepass Shurnel François een vrije doortocht naar het Stellendam-doel wist te verschaffen en vervolgens de bal in de verre hoek zag eindigen: 0-2. Kort hierna was het echter ook Bram Breederveld, die met een kopbal - na een vrije trap van Michael Mettrop – OSV-doelman Tom Kukler in de korte hoek wist te testen.

Ook in de tweede helft wilde de thuisploeg zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Kleine omzettingen in het thuisteam leverden stevigere duels op. Maar bij een uitval van de bezoekers was het Marco van Daalen, die in de 57e min. een voorzet vanaf de achterlijn van Ricardo Danning voor de grijpgrage handen van de Stellendam-doelman wist binnen te koppen: 0-3. Niet veel later was het opnieuw OSV, dat ditmaal via de vrijgelopen Shurnel François – na een wippertje over de doelman – opnieuw het net wist te vinden: 0-4. Toch wist de thuisploeg in de 83e min. de eer nog te redden. Uit een snel genomen vrije trap van Michael Mettrop was het Bram Breederveld, die de OSV-doelman bij de eerste paal wist te verrassen: 1-4. Arbiter Jaap van Drunen uit Maasdam voelde de belangen in dit duel prima aan en hield het na 92 minuten voor gezien, waarna het feest voor de bezoekers ‘eindelijk’ kon beginnen. Namens de KNVB kreeg Gerard van der Meijde, recent nog onderscheiden tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, alle gelegenheid om ‘de kampioenen’ de medailles om te hangen en ‘de schaal’ aan de OSV-ers te overhandigen.    Komende zaterdag al gaat OSV op bezoek bij DVV’09, de runner-up die afgelopen dinsdagavond dus zo ‘verrassend’ met 1-0 verloor van Angstgegner SNS. Stellendam gaat naar FIOS, dat dit keer met 1-2 wist te winnen bij Flakkee. SNS ziet ZBVH naar ‘Den Berg’ komen, dat na de overwinning op NTVV ook nog in de race is voor een plaats in de nacompetitie. NTVV ziet zaterdag op ‘De Kopernis’ Goudswaardse Boys op bezoek komen, dat in eigen huis met 2-0 wist te winnen van GOZ, dat Herkingen’55 zal ontvangen. WFB ziet, na de 1-4 winst bij hekkensluiter OFB, Flakkee naar Ouddorp afreizen.

Stellendam - OSV Oud-Beijerland 1-4 (0-2):  13. Ilyas Edir 0-1; 40. Shurnel François 0-2; 57. Marco van Daalen 0-3; 63. Shurnel François 0-4; 83. Bram Breederveld 1-4.

Stellendam: Jordi van der Bok –– Csaba Barta (64. Jarno Dragt), Peter Moerkerk, Matthijs Dul en Melvin Heerschap –– Mike Krijger (46. Martijn Kooijman), Peter-Jan Kooijman, Bram Breederveld, Michael Mettrop en Lennard Plas (76. Bodijn Bron) –– Jelle van Rotterdam.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Jock de Burgo, Youri van Ruiven, Franklin Verbeek en Laurent Brethouwer –– Tim Wiendels (84. Patrick Schilperoord), Ilyas Edir en Ricardo Danning –– Marco van Daalen, Hatim Oucherif (76. John van Tiggelen) en Shurnel François (80. Rens Burgwal).