Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - OHVV 1 (31 aug 2019)

OHVV 1

31 augustus 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND WINT OVERTUIGEND VAN OHVV

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex Olympia de bekerwedstrijd tegen OHVV eenvoudig weten te winnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats won onder warme omstandigheden, na een 2-0 ruststand, met 4-0.

Het van de zondag naar de zaterdag overgestapte team van trainer Mark van Os moest al snel constateren, dat het vanmiddag weinig aan balbezit zou toekomen. De thuisploeg combineerde weliswaar veelvuldig, maar was voor het OHVV-doel niet gretig genoeg om het scorebord in beweging te brengen. Het zag zelfs Roan Leter in de 18e min. bij een van de spaarzame tegenaanvallen alleen op doelman Tom Kukler af gaan, die echter het hoofd koel wist te houden. Maar de thuisploeg kwam uiteindelijk toch op voorsprong. Nadat OHVV-doelman Melvin Vlietstra eerst nog een schot van Edinho Piqué uit de hoek had geplukt en Kenzo Sanches de bal van dichtbij naast het doel had gewerkt, was het diezelfde Kenzo Sanches die in de 36e min. eenvoudig kon profiteren van een misverstand in de OHVV-verdediging bij het uitverdedigen: 1-0. Nauwelijks drie minuten later lag de 2-0 al in het doel. Shurnel François reageerde alert op een pass door het midden van Stephan Baaij en liet de doelman kansloos. Met deze voorsprong ging echter ook het tempo omlaag. Gezien de warmte misschien niet onlogisch, maar de echte voetballiefhebber wilde bij het grote veldoverwicht toch ook graag meer doelpunten zien. Ook in de tweede helft werd het geduld lang op de proef gesteld, maar viel de treffer in de 77e min. dan toch. Een voorzet van Jurriaan Lindhout vanaf de achterlijn werd door Shurnel François van dichtbij binnen geschoten: 3-0. Ook Marco van Daalen pikte in de slotfase zijn doelpunt nog mee door na een combinatie met Edinho Piqué van dichtbij de 4-0 binnen te tikken. Al met al een nuttig duel in deze opbouwfase. De uitstekend leidende arbiter Gijsbert van Oudenaarden uit Barendrecht hield de kaarten op zak.

Op dinsdagavond 3 september a.s. speelt OSV op sportcomplex Olympia een vriendschappelijk duel tegen DSO (2C) uit Benthuizen; de aanvang is 20.15 uur.
Zaterdag 7 september gaat OSV dan weer voor de beker op bezoek bij Zuidland, dat vandaag met 0-8 wist te winnen bij NBSVV, de tegenstander van OSV op sportpark De Kreek in Nieuw-Beijerland een week later.

OSV Oud-Beijerland - OHVV 4-0 (2-0): 36. Kenzo Sanches 1-0; 39. Shurnel François 2-0; 77. Shurnel François 3-0; 88. Marco van Daalen 4-0.

OSV Oud-Beijerland: Tom Kukler –– Quinton Burk (56. Justin de Lange), Wesley Koedam, Nick van Dijk en Jurriaan Lindhout –– Edinho Piqué, Rahine de Wind en Stephan Baaij –– Marco van Daalen, Kenzo Sanches (68. Patrick Korpel) en Shurnel François.

OHVV: Melvin Vlietstra –– Dylan van de Loosdrecht, Michael van Mourik (83. Tim van Mourik), Aaron van der Steen en Jimmy Baks –– Ferdi de Ronde (71. Damian Tuinfort), Gavin van Dort, Ramon de la Haye en Mico Milojevic (71. Joost de Graaff) –– Jarno Huysman en Roan Leter.