Wedstrijdverslag NBSVV 1 - Oud-Beijerland 1 (14 sep 2019)

NBSVV 1

14 september 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND RUIM LANGS NBSVV

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op een zonnig sportpark De Kreek in Nieuw-Beijerland het duel tegen NBSVV met ruime cijfers gewonnen. Na een 0-3 ruststand zegevierde de Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats uiteindelijk met 1-8  over het team van trainer Louis Jacobs.
De bezoekers gingen meteen vanaf de aftrap op jacht naar doelpunten. Het doelsaldo zou immers weleens bepalend kunnen worden in de strijd om de poulezege. De thuisploeg verloor beide voorgaande wedstrijden met 0-8 en OSV liet vorige week in Zuidland na om de thuisploeg van zich af te schudden (1-1). Een vrije trap van Ricardo Danning werd in de 5e min. door Marco van Daalen afgerond met een schot in de korte hoek achter doelman Mike Barendregt: 0-1. Vijf minuten later was de aanvaller opnieuw succesvol, toen hij op snelheid werd gelanceerd en de doelman opnieuw het nakijken gaf: 0-2. Nadat in de 17e min. een treffer van Jan Jaspers, op aangeven van Quinton Burk, nog werd geannuleerd, was het Patrick Korpel, die in de 28e min. uit een hoekschop van Marco van Daalen de bal met het linkerbeen uit de lucht nam en via de onderkant van de lat van achter de doellijn weer het veld in zag stuiten: 0-3. De prima leidende arbiter Jaap van Drunen stond op de goede plek om dit waar te nemen. Gemakzucht sloop even in het team en OSV-doelman Serhan Tenekecioglu moest een afstandsschot onder de lat vandaan tikken. In de slotminuut verdween een schot van Patrick Ridderhof na een lange solo rakelings naast het OSV-doel.

In de tweede helft wilde het maar niet vlotten om de score verder op te voeren. Jan Jaspers zag in de 49e min. zijn inzet via de binnenkant van de doelpaal voorlangs het NBSVV-doel gaan en uit de tegenaanval was het Joris Krijger die alleen voor de OSV-doelman naast schoot. Vervolgens ging een kopbal van Stephan Baaij rakelings langs de paal. Bij een van de spaarzame tegenaanvallen van NBSVV werd Guus Smulders in de 66e min. over het hoofd gezien en met een fraaie boogbal van buiten de 16 wist hij de afgeslagen bal over de OSV-doelman in het net te schieten: 1-3. Na een goed lopende aanval was het in de 74e min. Thomas Lagerweij, die na terugleggen van Jan Jaspers de 1-4 wist binnen te schieten. Diezelfde Jan Jaspers werd in de 82e min. door Stephan Baaij in staat gesteld om van dichtbij de 1-5 aan te tekenen. Shurnel François tilde na een korte combinatie met Ricardo Danning vervolgens de score naar 1-6 en schoot even later vanaf de achterlijn de 1-7 achter de NBSVV-doelman. Het laatste doelpunt kwam op naam van Thomas Lagerweij, die daarmee de eindstand op 1-8 bepaalde.

De uitslag was uiteindelijk niet voldoende om als poulewinnaar te eindigen. Zuidland won immers met 0-5 bij OHVV en gaat op basis van doelsaldo (14-1 tegenover 13-2) naar de volgende bekerronde.

Zaterdag 21 september gaat OSV voor de eerste competitiewedstrijd op sportpark De Venhoeve op bezoek bij VVOR, dat vandaag met 9-1 wist te winnen van Blijdorp. Een duel tussen de nummers 2 van 3C en 3D van het afgelopen seizoen. NBSVV gaat dit keer dichter bij huis op bezoek bij Abbenbroek.

NBSVV - OSV Oud-Beijerland 1-8 (0-3): 5. Marco van Daalen 0-1; 10. Marco van Daalen 0-2; 28. Patrick Korpel 0-3; 66. Guus Smulders 1-3; 74.Thomas Lagerweij 1-4; 82. Jan Jaspers 1-5; 84. Shurnel François 1-6; 87. Shurnel François 1-7; 89.Thomas Lagerweij 1-8.

NBSVV: Mike Barendregt –– Koen Vet, Dany de Ronde, Mitchell Roos en Patrick Ridderhof –– Patrick Lans en Pieter Vogelaar (74. Isaiah Adjis) –– Jan-Pieter Izelaar (55. Dylano Gildbrandsen), Joris Krijger en Jeroen Barroso Gutierrez (46. Sjoerd Bestebreur) –– Guus Smulders.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser (46. Bas Koelemeijer), Quinton Burk, Wesley Koedam (46. Ilyas Edir) en Nick van Dijk –– Thomas Lagerweij, Stephan Baaij en Ricardo Danning –– Marco van Daalen (55. Shurnel François), Jan Jaspers en Patrick Korpel.