Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - RVVH 2 (14 sep 2019)

RVVH 2

14 september 2019 12:00

De tweede selectie van OSV Oud-Beijerland trof op sportcomplex Olympia om 12.00 uur al de tweede selectie van RVVH. Het team van trainer Patrick Schilperoord was er veel aan gelegen om de zeperd van vorige week tegen SHO (6-0) snel te doen vergeten.

RVVH, uitkomend in de reserve eerste klasse, had de thuiswedstrijd tegen SHO nog met 4-3 gewonnen en moest derhalve - in een poule van drie - vanmiddag minimaal gelijk spelen om de volgende bekerronde te halen. Het team van trainer Han van Harselaar begon dan ook geconcentreerd aan de wedstrijd. Het combineerde goed voetbal met veel snelheid over de vleugels. Toch was het OSV dat na 10 minuten op voorsprong kwam, toen Kenzo Sanches kans zag de bal langs doelman Joris Blaak te tikken: 1-0. De bezoekers bleven de aanval zoeken, maar het net vinden lukte tot de slotfase van de eerste helft lange tijd niet. Zo wist doelman Roeland de Vries in de 39e min. een kopbal van Kaj Voskamp onschadelijk te maken en mocht hij even later niet mopperen toen een inzet de staander trof. Maar in de 44e min. viel de gelijkmaker dan toch. Een misverstand bij het uitverdedigen deed de bal uiteindelijk voor de voeten van Kaj Voskamp belanden, die van dichtbij dankbaar kon profiteren: 1-1.

Ook in de tweede helft hield de OSV-verdediging het hoofd koel, ondanks de aanhoudende aanvalsgolven van de bezoekers. Kenzo Sanches kreeg in de 70e min. zelfs de beste kans voor de thuisploeg, maar alleen voor de keeper schoof hij de bal, na een pass van Matthijs Boon, rakelings langs de verkeerde kant van de staander. De treffer viel alsnog in de 83e min. toen de net ingevallen Laurent Brethouwer de bal op de helft van RVVH veroverde en invaller Remi Smulders in staat stelde om vanaf de 16-meterlijn de bal langs de paal in het doel te schieten: 2-1. Maar in de slotminuut kwamen de bezoekers vanaf de stip alsnog op gelijke hoogte. RVVH-spits Kaj Voskamp zag zijn fopduik in de 16 door arbiter Gideon Begeer beloond worden, mocht zelf het vonnis voltrekken (2-2) en zijn team als poulewinnaar naar de volgende bekerronde schieten.

Zaterdag 21 september start voor OSV 2 de competitie met een uitwedstrijd bij Rhoon, terwijl RVVH op sportpark Ridderkerk Brielle (2) zal ontvangen.

OSV Oud-Beijerland (2) – RVVH (2) 2-2 (1-1): 11. Kenzo Sanches 1-0; 44. Kaj Voskamp 1-1; 83. Remi Smulders 2-1; 90. Kaj Voskamp 2-2 pen.

OSV Oud-Beijerland: Roeland de Vries –– Mitchell Dirkx, Koen Scheurwater, Lars Lijten en Jurriaan Lindhout –– Edwin den Hoed en Edinho Piqué –– Sebastian Stapper (68. Matthijs Boon), Leon Bruijnzeel (52. Remi Smulders) en John van Tiggelen (77. Laurent Brethouwer) –– Kenzo Sanches.

RVVH: Joris Blaak –– Jaïr Louter (77. Tim van Dommelen), Michael Pang (46. Bob Krens), Danny van Valen (80. Ryan van Dongen) en Damian Mars –– Claudio van Halem, Rodney van Dam en Danny Haasdijk (46. Rick Resoort) –– Fransesco Messina (74. Giovano Kalpoe), Kaj Voskamp en Huib van Barneveldt.