Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - GHVV'13 2 (23 nov 2019)

GHVV'13 2

2e klasse D

23 november 2019 12:00

OSV (2) WINT VAN GHVV’13 (2)

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” een regelmatige overwinning behaald. Het team van Peter Boon zegevierde, na een 2-0 ruststand, met 3-1 over GHVV’13.
Het thuisteam liet vanaf de aftrap zien, dat het ook met verzorgd spel de tegenstander op de eigen helft kon vasthouden. Maar ondanks dit alles werd GHVV-doelman Davey Bouman niet echt in de problemen gebracht. Een verrassend afstandsschot van buiten de 16 in de bovenhoek van Sebastian Stapper in de 11e min. veranderde dat: 1-0. Vervolgens bood een penalty, na een overtreding op de van een blessure terugkerende Patrick Korpel, John van Tiggelen de gelegenheid om de 2-0 binnen te schieten.

De tweede helft was het spel slordiger en minder gericht op het maken van doelpunten. Zo verdween een kopbal van Koen Scheurwater, na een prima voorzet van Sebastian Stapper, rakelings naast het GHVV-doel. De gelegenheidsspits zou de misser goedmaken, door de penalty, gegeven na een overtreding op Jordi van Marion, achter doelman Davey Bouman te schieten: 3-0. John van Tiggelen liet kort hierna de kans op een grotere marge onbenut door de bal in het zijnet te schieten. Kort voor tijd werd een slordigheidje in de OSV-verdediging alsnog afgestraft en werd de eindstand op 3-1 bepaald.
Na (bijna) een jaar blessureleed maakte ook Youri van Ruiven vanmiddag weer zijn eerste speelminuten in dit kalenderjaar.
Arbiter Nikki Korpel toonde de gele kaart aan John van Tiggelen. Man van de wedstrijd aan OSV-zijde vanmiddag was Sebastian Stapper, die de score wist open te breken.

Zaterdag 30 november a.s. gaat OSV (2) op sportpark “Polder Albrandswaard” op bezoek bij Poortugaal (2), dat vandaag als koploper met 5-1 onderuit ging bij Nieuwenhoorn (2), de komende tegenstander van GHVV’13 (2) in Heenvliet. Spijkenisse (2), de nieuwe koploper dankzij een 0-1 overwinning bij NSVV (2), ziet Rijnmond HS op bezoek komen. Strijen (2) treft, na de 0-3 overwinning bij Smitshoek (3), in eigen huis FC Binnenmaas, dat thuis met 4-1 won van Rhoon (2). Zuidland (2) zal thuis NSVV (2) ontvangen.

Op zaterdag 7 december a.s. ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” - voor dan al weer de laatste wedstrijd van dit jaar- Nieuwenhoorn (2) op bezoek.

Oud-Beijerland (2) – GHVV’13 (2) 3-1 (2-0): 11. Sebastian Stapper 1-0; 36. John van Tiggelen 2-0 pen.; 80. Koen Scheurwater 3-0 pen.; 89. Rik de Vries 3-1.

Opstelling OSV (2): Roeland de Vries – Mitchell Dirkx, Jordi van Marion, Lars Lijten en Laurent Brethouwer – Sebastian Stapper, Tim Wiendels en Justin de Lange – Leon Bruijnzeel (67. Youri van Ruiven), Patrick Korpel (46. Koen Scheurwater) en John van Tiggelen.

Opstelling GHVV’13 (2): Davey Bouman – Jelle Kuipers (46. Dennis Groenenboom), Joris Bontenbal, Wout van Kints en Chris Warbout – Kevin Geilvoet, Robin Polderdijk, Jip le Comte en Tim de Groot – Wouter Landman en Rik de Vries.