Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - Smitshoek 3 (2 nov 2019)

Smitshoek 3

2 november 2019 12:00

OSV (2) KNOKT ZICH LANGS SMITSHOEK (3)

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op een koud en winderig sportcomplex “Olympia” wederom een nuttige overwinning weten te behalen tegen Smitshoek (3). Het team van trainer Patrick Schilperoord stapte na een 0-1 ruststand alsnog met een 2-1 overwinning van het veld.
In de openingsfase ging het spel continu op en neer. Maar een individuele actie van Joshua Nagelhout zorgde in de 10e min. voor een voorsprong voor de bezoekers: 0-1. De thuisploeg kwam weliswaar regelmatig in de buurt van het vijandelijke doel, maar kon niet van echte doelkansen spreken. Een schot van Bas Koelemeijer over het Smitshoek-doel, na een afgeslagen corner, vormde een van de weinige serieuze wapenfeiten. Bij de bezoekers waren het met name Wouter Ridderbos en Joshua Nagelhout, die met hun snelheid over de vleugel voor enig gevaar zorgden.
In de tweede helft kreeg de thuisploeg meer greep op de wedstrijd en kwam het, na een gemiste kans in de 55e min. door Koen Scheurwater, in de 64e min. ook langszij. Een indraaiende voorzet van John van Tiggelen vanaf de rechterkant werd bij de tweede paal zonder aarzelen door Jaden Kraan binnen getikt: 1-1. Een onderschepping van de bal door Matthijs Boon op de helft van de tegenstander leidde in de 72e min. tot een pass van Justin de Lange op John van Tiggelen, die vervolgens de bal breed wist te leggen op de meegelopen Koen Scheurwater, die van dichtbij de 2-1 wist binnen te schuiven. In de slotfase wist de thuisploeg de rijen gesloten te houden. De prima leidende arbiter Jan van Nieuwdorp toonde gele kaarten aan Maatrijk en Feliziani van Smitshoek.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag de hard werkende Koen Scheurwater.

Zaterdag 9 november a.s. komt NSVV (2) naar sportcomplex “Olympia”, dat bij Rijnmond HS met een 2-7 overwinning kon vertrekken. Smitshoek (3) treft thuis FC Binnenmaas (2), dat met 0-4 verloor van Spijkenisse (2), dat op haar beurt bij koploper Poortugaal (2) op bezoek zal gaan. Nieuwenhoorn (2), dat thuis met 4-0 wist te winnen van Strijen (2), zal Rijnmond HS ontvangen, op zaterdag 16 november a.s. de tegenstander van OSV aan de Botreep.

Oud-Beijerland (2) – Smitshoek (3) 2-1 (0-1): 10. Joshua Nagelhout 0-1; 64. Jaden Kraan 1-1; 72. Koen Scheurwater 2-1.

Opstelling OSV (2): Tom Kukler – Laurent Brethouwer (82. Mitchell Dirkx), Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Matthijs Boon – Tim Wiendels (46. Jordi van Marion) en Edwin den Hoed – Jaden Kraan, Justin de Lange en John van Tiggelen - Koen Scheurwater.

Opstelling Smitshoek (3): Van den Bussche – Wouter Ridderbos, Walle van Kammen, Mol en Nootenboom – Heron, Maatrijk, Bart Oosthoek en Singh – Joshua Nagelhout en Feliziani.