Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - Zuidland 2 (12 okt 2019)

Zuidland 2

12 oktober 2019 12:00

OSV (2) BOEKT EERSTE (THUIS)OVERWINNING TEGEN ZUIDLAND (2)

De tweede selectie wist vanmiddag op sportcomplex “Olympia” haar eerste overwinning te behalen. Daar zag het in de openingsfase overigens nog niet naar uit. Na 10 minuten stond er immers al een 0-2 stand op het scorebord. Zo was er in de 6e min. een voorzet van Thomas Wierema vanaf de linkerkant, die de hak van Taco van der Hek trof, waardoor OSV-doelman Tom Kukler op het verkeerde been stond (0-1) en amper 4 minuten later was het een voorzet van de rechterkant, die in de “16” zodanig met het hoofd werd geschampt door Ruben Hoogstad, dat de bal langs de verre doelpaal binnen viel: 0-2. De thuisploeg reageerde echter goed en zag in de 14e min. een (te gehaast) schot van Sebastian Stapper naast gaan. Maar in de 24e min. viel de aansluitingstreffer dan toch. Het was Edwin den Hoed, die een afvallende bal vanaf de 16 alsnog achter Zuidland-doelman Lars Warning wist te schieten: 1-2. Langzaam kantelde vervolgens de wedstrijd in het voordeel van de thuisploeg.

In de tweede helft kwam de thuisploeg nog meer gedreven uit de startblokken en was het Leon Bruijnzeel, die in de 52e min. al uit een voorzet van Jaden Kraan de 2-2 wist binnen te schieten. De bezoekers wisten echter opnieuw op voorsprong te komen. Uit een snelle uitval over de rechtervleugel was het Thomas Wierema, die in de 58e min. de bal uit de voorzet langs doelman Tom Kukler en de paal wist te schieten: 2-3. Ook dit keer was de reactie van de thuisploeg weer prima. Nadat doelman Lars Warning in de 60e min. een inzet van Edwin den Hoed van dichtbij, uit een harde voorzet van John van Tiggelen, nog wist te keren, was het Leon Bruijnzeel die in de rebound vanuit een moeilijke hoek alsnog de 3-3 wist binnen te schieten. OSV voelde dat er nog meer in zat en werd 10 minuten voor tijd ook beloond. Uit een voorzet van John van Tiggelen was het Leon Bruijnzeel, die zijn derde treffer van de middag wist binnen te schieten: 4-3. De rustig leidende arbiter Jan de Otter hield het in blessuretijd nog even spannend, maar uiteindelijk was de eerste thuisoverwinning toch een feit. Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was uiteraard Leon Bruijnzeel.

Volgende week is er een inhaal- en bekerprogramma, maar op zaterdag 26 oktober a.s. gaat OSV weer naar Strijen, dat bij GHVV’13 (2) met 1-2 zegevierde. Zuidland ziet FC Binnenmaas (2) op bezoek komen, dat thuis Rijnmond HS met 2-0 wist te verslaan. Koploper Nieuwenhoorn (2), dat thuis de “topper” tegen Spijkenisse (2) met 1-0 wist te winnen, gaat nog altijd zonder tegentreffer op bezoek bij Smitshoek (3), dat bij medekoploper Poortugaal (2) met 2-0 onderuit ging. Smitshoek (3) is de tegenstander van OSV (2) op zaterdag 2 november op sportcomplex “Olympia”.

Oud-Beijerland (2) – Zuidland (2) 4-3 (1-2): 6. Taco van der Hek 0-1; 10. Ruben Hoogstad 0-2; 24. Edwin den Hoed 1-2; 52. Leon Bruijnzeel 2-2; 58. Thomas Wierema 2-3; 60. Leon Bruijnzeel 3-3; 80. Leon Bruijnzeel 4-3.

Opstelling OSV: Tom Kukler – Mitchell Dirkx (75. Luc Peeters), Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Matthijs Boon – Sebastian Stapper, Tim Wiendels (37. Jaden Kraan), Edwin den Hoed en Leon Bruijnzeel – Koen Scheurwater en John van Tiggelen (82. Ryan Langenberg).

Opstelling Zuidland (2): Lars Warning – Max Bavelaar (46. Benne Koetse), Glenn Loomans, Jarno Bal en Ferdy Buitendijk – Ruben Hoogstad, Patrick van Sintmaartensdijk en Bas van der Wacht – Marco Vermeer, Thomas Wierema en Taco Van der Hek.