Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - NSVV 2 (9 nov 2019)

NSVV 2

2e klasse D

9 november 2019 12:00

OSV (2) OOK TEGEN NSVV (2) AAN GOEDE KANT VAN DE SCORE

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” opnieuw de punten in huis weten te houden. Het ‘senioren’ team van trainer Patrick Schilperoord klopte na een 0-1 ruststand de ‘jonkies’ van NSVV uiteindelijk alsnog met 2-1.
Met het windvoordeel in de rug hadden de bezoekers in de eerste helft een licht overwicht. Echte doelkansen leverde het echter niet op. Toch kwam NSVV in de 23e min. wel op voorsprong. Het was Daan Uilenbroek, die de opbouw van OSV verstoorde en bijna vanaf de 16-meterlijn de juiste hoek achter doelman Roeland de Vries wist te vinden: 0-1.

Na de pauze wist de thuisploeg al snel van het windvoordeel te profiteren en werden de bezoekers op de eigen helft teruggedrongen. Het resulteerde ook in de gelijkmaker, want in de 52e min. was het Tim Wiendels, die Sebastian Stapper met een steekbal een doorgang naar NSVV-doelman Nicky van Gelder verschafte, die vervolgens kansloos was op het schot in de lange hoek: 1-1. Het was wachten op de tweede treffer van de thuisploeg, maar die viel echter niet. NSVV ging in het laatste kwartier zelfs nog voor de winnende treffer en trof daarbij nog een keer de doelpaal. Maar uiteindelijk was het toch de routineuze thuisploeg, die aan het langste eind zou trekken. Met ‘45’ reeds op het scorebord was het John van Tiggelen, die na een pass van Koen Scheurwater, de NSVV-doelman alsnog wist te passeren: 2-1.

De prima leidende arbiter Kries Hoeblal toonde in dit sportieve duel gele kaarten aan Laurent Brethouwer (OSV) en Levi Vugts (NSVV).
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag Tim Wiendels, die langzaam zijn blessureperikelen achter zich weet te laten.
Zaterdag 16 november a.s. gaat OSV (2) op bezoek bij Rijnmond HS (2), dat vandaag Nieuwenhoorn (2) in eigen huis op een verrassende 2-2 wist te houden. NSVV (2) ziet Strijen (2) op bezoek komen, dat thuis met 4-0 wist te winnen van Rhoon (2). Koploper Poortugaal (2), dat thuis met 1-5 ten onder ging tegen (de nieuwe koploper) Spijkenisse (2), gaat op bezoek bij Zuidland (2), dat bij hekkensluiter GHVV’13 (2) met 0-1 wist te winnen. Spijkenisse (2) ziet Smitshoek (3) op bezoek komen, dat thuis de punten deelde (3-3) met FC Binnenmaas (2). Op zaterdag 23 november a.s. is GHVV de tegenstander van OSV op sportcomplex “Olympia”.

Oud-Beijerland (2) – NSVV (2) 2-1 (0-1): 23. Daan Uilenbroek 0-1; 52. Sebastian Stapper 1-1; 90. John van Tiggelen 2-1.

Opstelling OSV (2): Roeland de Vries – Mitchell Dirkx, Laurent Brethouwer, Lars Lijten en Matthijs Boon (33. Jordi van Marion) – Tim Wiendels (55. Leon Bruijnzeel) en Edwin den Hoed – Sebastian Stapper, Koen Scheurwater en Jaden Kraan - John van Tiggelen.

Opstelling NSVV (2): Nicky van Gelder – Jack van Eijmeren, Bas van Eekelen, Boyd van Andel en Ruben van Belle – Berto de Vree (Kaj van Drunen), Sander van der Giesen, Tim Smits en Jordi Roest (Chris Voshart) – Levi Vugts en Daan Uilenbroek.