Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - Nieuwenhoorn 2 (7 dec 2019)

Nieuwenhoorn 2

7 december 2019 12:00

OSV (2) ZIET NIEUWENHOORN (2) MET OVERWINNING VERTREKKEN

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” een nipte nederlaag geleden tegen Nieuwenhoorn (2). Het team van trainer Patrick Schilperoord eindigde, na een 0-1 ruststand, met 1-2 aan de verkeerde kant van de score.
Beide teams zorgden in de eerste helft voor een bijzonder leuk schouwspel. Het tempo lag redelijk hoog en het aanvalsspel golfde op en neer. Beide teams gaven weinig ruimte weg en de doelkansen van de thuisploeg kwamen voort uit afstandsschoten en corners. Toen het er op leek, dat de rust met een dubbelblanke stand zou eindigen, waren het de bezoekers, die in de 43e min. op voorsprong kwamen. Uit een voorzet vanaf de achterlijn was het de meegelopen Koen Speelman, die van dichtbij de 0-1 wist binnen te schuiven.

In de tweede helft ging de thuisploeg vol op de aanval en dat resulteerde uiteindelijk in de 61e min, in de gelijkmaker. Uit een corner van John van Tiggelen vanaf de rechterkant was het Koen Scheurwater, die met een kopbal de paal trof, waarna Bas Koelemeijer kans zag de bal alsnog in het doel te tikken: 1-1. Maar halverwege de tweede helft kwam John van Tiggelen bij een doelpoging op snelheid binnen de 16 ten val en bleef geblesseerd op de grond liggen. Per brancard moest de onfortuinlijke aanvaller van het veld worden gedragen en voor nader onderzoek naar het ziekenhuis worden vervoerd. Trainer Patrick Schilperoord zat op dat moment nog als enige op de bank en maakte zodoende zijn rentree in het elftal na zijn uitvalbeurt op 6 oktober 2018.

Het voorval had overigens weldegelijk impact op het team en in de 82e min. wisten de bezoekers bij een snelle uitval te profiteren. Kevin Noordzij begon aan een lange rush en wist uiteindelijk ook OSV-doelman Tom Kukler met zijn inzet te passeren: 1-2. In een spannende (extra) slotfase wist OSV echter niet meer naderbij te komen en moest het zich neerleggen bij een 1-2 nederlaag.
De prima leidende arbiter Mike Gelderblom toonde in dit sportieve duel de gele kaart aan Laurent Brethouwer en Justin de Lange van OSV en aan Lars van Orselen en Rogier Bazoer van Nieuwenhoorn.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde vanmiddag was Justin de Lange.

In het ziekenhuis werd bij John van Tiggelen een gebroken kuitbeen geconstateerd, waarna het been in het gips is gezet. Wij wensen John een voorspoedig herstel toe,

Zaterdag 14 december a.s. staat alleen het inhaalduel tussen GHVV’13 (2) en Nieuwenhoorn (2) op het programma.
OSV hervat de competitie na de winterstop op zaterdag 25 januari 2020 met een thuiswedstrijd tegen Rijnmond HS (2).

Oud-Beijerland (2) – Nieuwenhoorn (2) 1-2 (0-1): 43. Koen Speelman 0-1; 61. Bas Koelemeijer 1-1; 82. Kevin Noordzij 1-2.

Opstelling OSV (2): Tom Kukler – Laurent Brethouwer, Jordi van Marion, Lars Lijten en Youri van Ruiven (46. Bas Koelemeijer) – Sebastian Stapper, Tim Wiendels (52. Marnix de Koning) en Justin de Lange – Jaden Kraan, Koen Scheurwater (85. Patrick Korpel) en John van Tiggelen (72. Patrick Schilperoord).

Opstelling Nieuwenhoorn (2): Lucas van de Ven – Garush Gabrieljan, Tom van der Leeden (46. Chris Noordzij), Leon Wageveld en Sander van der Ven – Koen Speelman, Jesse van Burg (82. Richard Oosterhof) en Lars van Orselen – Raydell Apostel (89. Jari Bras), Kevin Noordzij en Nick Geilvoet (46. Rogier Bazoer).