Wedstrijdverslag Rhoon 2 - Oud-Beijerland 2 (21 sep 2019)

Rhoon 2

21 september 2019 11:30

J. (Jesse) den Braber

OSV OUD-BEIJERLAND 2 DEELT DE PUNTEN MET RHOON

De tweede selectie is de competitie op sportpark De Omloop begonnen met een gelijkspel tegen Rhoon. Het team van trainer Patrick Schilperoord kwam, na een goede eerste helft en een 0-1 ruststand, uiteindelijk niet verder dan 1-1.

Beide teams begonnen behoedzaam aan de wedstrijd. Een licht veldoverwicht voor de bezoekers resulteerde echter niet in serieuze doelkansen. Zo vonden Kenzo Sanches en Justin de Lange de attent reagerende doelman Joost van Wassenaar op hun weg. Op slag van rust kwam OSV echter wel op voorsprong. Uit een vrije trap van Lars Lijten werd de bal met het hoofd verlengd door Kenzo Sanches en kon Remi Smulders van dichtbij profiteren: 0-1. De bezoekers verzuimden echter in de tweede helft de voorsprong te vergroten. Zo raakte Justin de Lange in de 53e min. de bal in vrije positie volledig verkeerd na een strakke voorzet van John van Tiggelen en was het twee minuten later de Rhoon-doelman, die een schot van diezelfde John van Tiggelen uit de hoek grabbelde. Als reactie was het Pepijn Sponselee, die bij een vrij trap de bal op het dak van het OSV-doel wist te koppen. Maar in de 70e min. kwam de gelijkmaker er dan toch. Ditmaal was het uit een vrije trap van Wouter van Doorn, dat de vrijstaande Bas de Ridder de bal tegendraads mocht inkoppen: 1-1. De thuisploeg rook kansen en zette met lange ballen druk op de OSV-verdediging, die echter stond als een huis. De slag om het middenveld werd evenwel door de thuisploeg gewonnen en zorgde mede daardoor voor afstandsschoten en extra werk voor doelman Tom Kukler. Aan de andere kant schoot Kenzo Sanches in de 80e min. rakelings naast na een pass van invaller Leon Bruijnzeel en was het de Rhoon-doelman, die in de 90e min. een kopbal van Kenzo Sanches ten koste van een hoekschop onder de lat wist weg te tikken. Arbiter Jesse den Braber, die geel gaf aan Laurent Brethouwer, kon terugzien op een prima optreden in een leuk en sportief duel. Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Bas Koelemeijer.

Komende zaterdag komt FC Binnenmaas (2) naar sportcomplex Olympia, dat Poortugaal met een 1-2 overwinning zag vertrekken. Rhoon gaat op bezoek bij Nieuwenhoorn, dat bij NSVV met 0-3 wist te winnen.

Rhoon (2) - Oud-Beijerland (2) 1-1 (0-1): 43. Remi Smulders 0-1; 70. Bas de Ridder 1-1.

Opstelling Rhoon: Joost van Wassenaar – Pepijn Sponselee, Leon de Groot, Bas de Ridder en Floyd Mastenbroek – Jonathan Mostert en Wouter van Doorn – Tim Speelman (65. Jim Hollemans), Rein van der Poll en Joost Landman – Lucien Versendaal.

Opstelling OSV: Tom Kukler – Mitchell Dirkx, Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Matthijs Boon – Laurent Brethouwer en Edwin den Hoed – Justin de Lange (80. Sebastian Stapper), Remi Smulders en John van Tiggelen (65. Leon Bruijnzeel) – Kenzo Sanches.