Wedstrijdverslag NSVV 2 - Oud-Beijerland 2 (8 feb 2020)

NSVV 2

2e klasse D

8 februari 2020 12:15

OSV OUD-BEIJERLAND (2) WINT OOK DEZE KEER NIET BIJ NSVV

De tweede selectie van OSV is er vanmiddag tegen NSVV op het gemeentelijk sportpark in Numansdorp opnieuw niet in geslaagd om een punt mee te nemen. Evenals in het vorig seizoen (3-0) trok OSV ook deze keer weer met 2-0 aan het kortste eind.
Het team van trainer Patrick Schilperoord kon in de eerste helft niet van het windvoordeel profiteren. De thuisploeg gaf de bezoekers weinig ruimte om in het spel te komen en hanteerde veelvuldig de lange bal om het spel snel te verplaatsen. Dit laatste leverde ook al meteen een paar aardige kansen op voor de jonkies, waar doelman Roeland de Vries goed op reageerde. Maar uit een hoekschop kwam de thuisploeg in de 18e min. wel op voorsprong, toen Bas van Eekelen de bal met een volley achter OSV-doelman Roeland de Vries wist te schieten: 1-0. Na een half uur spelen liep de voorsprong verder op, toen Rick Wijnbeek bij een snelle tegenstoot was meegelopen om de voorzet vanaf de rechterkant van dichtbij binnen te schieten: 2-0. De OSV-doelman reageerde in de 35e min. vervolgens prima op een vrije trap en zag Kaj van Drunen de bal in de rebound naast schieten. Ook in de tweede helft slaagden de bezoekers er niet in om veel kansen af te dwingen. De ruststand werd dan ook tevens de eindstand.
Door de overwinning van NSVV is het OSV tot op één punt genaderd, met nog de inhaalwedstrijd op 29 februari a.s. te spelen in en tegen de nummer 3, Nieuwenhoorn.

Arbiter Remco Broekhuizen deelde gele kaarten uit aan OSV-speler Laurent Brethouwer (zijn vijfde en dus goed voor een schorsing) en aan de NSVV-spelers Chris Voshart en Bas van Eekelen.
Voor de komende 3 weekenden is er geen programma vastgesteld. OSV (2) zal op zaterdag 22 februari a.s. in Bergschenhoek spelen tegen BVCB 3, koploper in West2/1B.
Op zaterdag 7 maart a.s. zal OSV dan weer op sportpark Groot-Nibbeland spelen tegen Zuidland (2), dat vandaag met 1-1 gelijkspeelde tegen GHVV’13. Koploper Spijkenisse (2), dat vandaag de topper tegen runner-up Poortugaal (2) in 3-3 zag eindigen, ontvangt Strijen op bezoek, terwijl Poortugaal op bezoek zal gaan bij Rijnmond HS (2), dat in eigen huis met 1-1 gelijk speelde tegen Nieuwenhoorn (2), dat op die datum Rhoon zal treffen op sportpark “De Omloop”. NSVV zal dan op bezoek gaan bij FC Binnenmaas (2).

NSVV (2) - Oud-Beijerland (2) 2-0 (2-0): 18. Bas van Eekelen 1-0; 30. Rick Wijnbeek 2-0.

Opstelling NSVV: Nicky van Gelder – Jack van Eijmeren, Nigel van der Giesen, Bas van Eekelen en Ruben van Belle – Leonard Kramp, Tim Smits en Boyd van Andel – Kaj van Drunen (Tycho van Dijke), Levi Vugts (Chris Voshart) en Rick Wijnbeek (Berto de Vree).

Opstelling OSV: Roeland de Vries – Laurent Brethouwer, Bas Koelemeijer, Lars Lijten (60. Mitchell Dirkx) en Matthijs Boon (80. Jaden Kraan) – Rens Burgwal (55. Leon Bruijnzeel), Tim Wiendels, Sebastian Stapper en Ricardo Danning – Patrick Korpel en Justin de Lange.