Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 2 - Rhoon 2 (1 feb 2020)

Rhoon 2

2e klasse D

1 februari 2020 12:00

J. (Jan) Nieuwdorp

OSV OUD-BEIJERLAND 2 WINT DEZE KEER WEL VAN RHOON

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” na drie nederlagen op rij weer eens een overwinning weten te behalen. Het team van trainer Patrick Schilperoord sloot het duel tegen Rhoon, na een 1-0 ruststand, met een 4-1 overwinning af.
Ondanks de harde wind die over het sportpark ging, wist de thuisploeg ook goed met de tegenwind om te gaan. Het leverde in aanvang geen echte doelkansen op, maar het thuisteam kwam in de 21e min. wel op voorsprong. Een fraaie pass van Lars Lijten over de linkerkant mondde uit in een prima voorzet van Matthijs Boon, die de bal door Rens Burgwal met het linkerbeen tegendraads achter Rhoon-doelman Joost van Wassenaar zag worden geschoten: 1-0. Rhoon moest daarentegen in de 28e min. toezien hoe een schot van Leon de Groot door OSV-doelman Roeland de Vries uit de hoek werd gedoken.

In de tweede helft mochten Jan Jaspers (na bijna drie maanden) en Ricardo Danning weer eens speelminuten maken. De spits stond in de 63e min. op de goede plaats om de voorzet van Laurent Brethouwer met de borstkas van dichtbij binnen te werken: 2-0. Vervolgens was de spits ook betrokken bij de 3-0 van Justin de Lange, die de door de Rhoon-doelman gekeerde inzet van de spits in de rebound wist binnen te schieten, waarna hijzelf weer voor de 4-0 tekende. De (te) grote aanvalsdrift van de thuisploeg zorgde er voor, dat Rhoon kort voor tijd de eer wist te redden: 4-1.

De prima leidende arbiter Jan Nieuwdorp hield in het sportieve duel de kaarten op zak. Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Tim Wiendels.

Komende zaterdag 8 februari zal OSV op bezoek gaan bij NSVV, dat de wedstrijd tegen Nieuwenhoorn (2) zag worden verplaatst naar 29 februari. Rhoon ziet Strijen naar sportpark “De Omloop” komen, dat thuis met 0-2 de zege aan Zuidland moest laten. Koploper Spijkenisse (2) zal, na de 0-1 overwinning bij hekkensluiter GHVV’13, runner-up Poortugaal (2) op sportpark “Jaap Riedijk” ontvangen. Nieuwenhoorn (2) treft aan de Botreep Rijnmond HS, dat bij Smitshoek (3) een 3-0 nederlaag leed. Zuidland, de eerstvolgende tegenstander van OSV op zaterdag 7 maart a.s. op sportpark Groot-Nibbeland, ziet GHVV’13 op bezoek komen.

Oud-Beijerland (2) – Rhoon (2) 4-1 (1-0): Rens Burgwal 1-0; Jan Jaspers 2-0; Justin de Lange 3-0; Jan Jaspers 4-0; Rhoon 4-1.

Opstelling OSV: Roeland de Vries – Laurent Brethouwer, Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Matthijs Boon (46. Ricardo Danning) – Tim Wiendels, Edwin den Hoed (33. Sebastian Stapper) en Remi Smulders (65. Mitchell Dirkx) – Rens Burgwal, Justin de Lange en Koen Scheurwater (46. Jan Jaspers).

Opstelling Rhoon: Joost van Wassenaar – Jim Hollemans, Pepijn Sponselee, Bas de Ridder en Jan Vink – Thomas Hofman en Wouter van Doorn – Jonathan Mostert, Leon de Groot en Joost Landman – Lucien Versendaal.