Wedstrijdverslag Strijen 2 - Oud-Beijerland 2 (26 okt 2019)

Strijen 2

26 oktober 2019 12:00

OSV (2) BOEKT EERSTE (UIT)OVERWINNING TEGEN STRIJEN (2)

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op een zonnig, doch winderig “Sportpark Strijen” een nuttige overwinning weten te behalen tegen Strijen (2). Het team van trainer Patrick Schilperoord keerde na een 0-0 ruststand, met een 0-2 zege huiswaarts.

In de eerste helft waren de kansen voor beide teams vrijwel op een hand te tellen. Zo was het Strijen-doelman Sem Kerkhof, die na 20 minuten een inzet van Edwin den Hoed van dichtbij knap uit zijn doel wist te houden en twee minuten later was het aan de andere kant een vrije trap van Brian Monster, die gedragen door de sterke wind over het OSV-doel verdween. In de 43e min. werd vervolgens een kopbal van Koen Scheurwater, uit een voorzet van John van Tiggelen, door de Strijen-doelman gestopt en was het in de slotminuut Gary Molenaars, die na een solo zijn schot rakelings naast het OSV-doel zag eindigen. Met de wind in de rug begonnen de bezoekers aan de tweede helft. Het leverde vooralsnog weinig echte doelkansen op. Ook de thuisploeg wist zich nauwelijks doelkansen te scheppen. Sebastian Stapper was in de 68e min. het dichtst bij een treffer, maar door te aarzelen zag hij zijn doelkans in rook opgaan. Maar even later zouden de bezoekers dan toch op voorsprong komen. Uit een verre inworp van Bas Koelemeijer was het Koen Scheurwater, die de bal met het hoofd wist te verlengen en was het Jaden Kraan, die de bal bij de verre doelpaal wist binnen te schieten: 0-1. Het was tenslotte Koen Scheurwater, die in de 79e min. met een trefzekere kopbal, uit een vrije trap van John van Tiggelen, de overwinning voor de bezoekers wist veilig te stellen.
Arbiter Wim Zondag kon in dit sportieve duel de kaarten op zak houden.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag Lars Lijten, die samen met Bas Koelemeijer weer voor een sterk verdedigingsblok zorgde.

Zaterdag 2 november a.s. komt Smitshoek (3) naar sportcomplex “Olympia”, dat Nieuwenhoorn (2) de eerste tegentreffer en nederlaag (1-0) wist te bezorgen. Strijen gaat deze keer bij Nieuwenhoorn op bezoek. Spijkenisse (2), dat met 3-1 won van Rhoon, gaat naar FC Binnenmaas, dat met 0-0 gelijk speelde in Zuidland. Poortugaal (2), dat na de 2-1 thuiswinst tegen Rijnmond HS nu met de maximale score alleen koploper is, gaat op bezoek bij GHVV’13, dat met 4-1 onderuit ging bij NSVV, dat op zaterdag 9 november op sportcomplex “Olympia” te gast zal zijn.

Strijen (2) - Oud-Beijerland 0-2 (0-0): 72. Jaden Kraan 0-1; 79. Koen Scheurwater 0-2.

Opstelling Strijen (2): Sem Kerkhof – Kars van Dijk, Sam van Duuren, Nils Fortuin en Dico Cabout – Coen van den Berg, Wesley Luijendijk, Brian Monster en  Glenn Mulder (59. Thomas Meijer) – Gary Molenaars en Kosta de Wit (65. Thomas Kooyman).

Opstelling OSV: Roeland de Vries – Mitchell Dirkx (46. Jaden Kraan), Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Laurent Brethouwer – Tim Wiendels (46. Sebastian Stapper), Edwin den Hoed, Koen Scheurwater en Justin de Lange (69. Matthijs Boon) – Leon Bruijnzeel en John van Tiggelen (83. Ryan Langenberg).