Wedstrijdverslag Poortugaal 2 - Oud-Beijerland 2 (30 nov 2019)

sv Poortugaal 2

30 november 2019 11:30

OSV (2) LIJDT KANSLOZE NEDERLAAG IN EN TEGEN POORTUGAAL (2)

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag op sportpark “Polder Albrandswaard” een kansloze nederlaag geleden. Het team van trainer Patrick Schilperoord hield, na een 2-0 ruststand, de schade uiteindelijk beperkt tot 3-0.
AL na 2 minuten wees arbiter Michael Geysendorpher naar de stip. De eerste keer dat de thuisploeg vanaf de vleugel een voorzet afleverde kwam de opstuitende bal ongelukkig tegen de hand van Tim Wiendels en dat resulteerde al meteen in een strafschop. De thuisploeg bedankte de jonge arbiter niet eens, maar Jochem Vlemmings liet OSV-doelman Roeland de Vries de bal wel uit het net halen: 1-0. OSV kwam sporadisch bij het vijandelijke doel, al was het wel Poortugaal-doelman Koen Morssink, die in de 16e min. een schot van John van Tiggelen in de benedenhoek keerde. Maar in de 40e min. liep de thuisploeg dan toch verder uit. Sietse Korsloot kreeg rond de middenlijn in de kluts de bal mee en wist na een lange, snelle rush over de vleugel met een prima pass de meegelopen Jochem Vlemmings een niet te missen kans te bieden: 2-0. Bijna vanaf de aftrap was het John van Tiggelen, die zijn vrije trap vanaf de 16-meterlijn over de ballenvanger zag verdwijnen en in de slotminuut was het opnieuw John van Tiggelen, die zijn schot via de doelman naast zag gaan.

Na de wissels ging OSV in de tweede helft een-op-een spelen, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. De thuisploeg kwam telkens over de vleugels goed door en dat hield de bezoekers op de eigen helft. En toen na een rush van Bas de Koning in de 79e min. zijn voorzet op de doellijn door Jordy Fonville werd binnen geschoten (3-0) gaven de bezoekers zich over. Doelman Roeland de Vries keerde eerst nog een inzet van Bas de Koning en tikte vervolgens in de 88e min. een vrije trap van Angelo van Erkel uit de bovenhoek. In de slotminuut trof Jordan Cristina nog de paal en keerde de OSV-doelman in de rebound de inzet van Jaimy Vermeulen van dichtbij. Het gebrek aan stootkracht (door de vele afwezigen nodig bij het eerste elftal) brak het team vanmiddag op.
Arbiter Michael Geysendorpher toonde de gele kaart aan Laurent Brethouwer en Youri van Ruiven van OSV en aan Thom Baks en trainer Alex Gerrits (teveel commentaar) van Poortugaal. Man van de wedstrijd aan OSV-zijde vanmiddag was doelman Roeland de Vries, terwijl Sietse Korsloot de opvallendste man was bij de thuisploeg.
Zaterdag 7 december a.s. staat de laatste speelronde van dit jaar op het programma en ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” Nieuwenhoorn (2) op bezoek, dat vandaag de wedstrijd bij GHVV’13 zag worden afgelast. Koploper Poortugaal (2) gaat op bezoek bij Rhoon (2), dat bij Smitshoek (3) met 7-1 verloor. Spijkenisse (2), de virtuele koploper die de thuiswedstrijd tegen Rijnmond HS bij een 2-0 stand gestaakt zag worden, gaat op bezoek bij Zuidland (2), dat thuis met 0-5 verloor van NSVV (2).

Poortugaal (2) - Oud-Beijerland (2) 3-0 (2-0): 3. Jochem Vlemmings 1-0 pen.; 40. Jochem Vlemmings 2-0; 79. Jordy Fonville 3-0.

Opstelling Poortugaal (2): Koen Morssink – Nino Voorn, Angelo van Erkel, Thom Baks (70. Kevin Hoedeman) en Vincent Veenhoff (80. Robin Langerak) – Dilicio Barbosa Rodrigues, Kevin Gorter en Marchelli Lima Ferreira (73. Jaimy Vermeulen) – Bas de Koning, Jochem Vlemmings (73. Jordy Fonville) en Sietse Korsloot (62. Jordan Cristina).

Opstelling OSV (2): Roeland de Vries – Mitchell Dirkx (67. Jaden Kraan), Jordi van Marion, Lars Lijten en Laurent Brethouwer – Tim Wiendels (43. Youri van Ruiven) en Justin de Lange – Leon Bruijnzeel (52. Jarno Jansen), Sebastian Stapper en John van Tiggelen – Koen Scheurwater.