Wedstrijdverslag Spijkenisse 2 - Oud-Beijerland 2 (5 okt 2019)

Spijkenisse 2

5 oktober 2019 10:30

H. (Hement) Tikai

OSV (2) VERLIEST BIJ SPIJKENISSE (2)

De tweede selectie leed vanmorgen op sportpark Jaap Riedijk een kleine 2-1 nederlaag tegen Spijkenisse (2). Op een prima grasmat nam de thuisploeg van trainer Arjan Vuik, die vorig seizoen nog in de reserve eerste klasse uitkwam, meteen het initiatief. Dat leverde in de 11e min. ook al meteen een treffer op. Een afgemeten voorzet van Juremi Zinhagel vanaf de linkervleugel werd door de vrijgelaten Ryan Purvis in een vloeiende beweging vanaf de 16-meterlijn achter OSV-doelman Roeland de Vries geschoten: 1-0. OSV kreeg kort hiervoor, maar ook hierna kleine kansjes uit een door Tim Wiendels genomen vrije trap, die echter door attent reageren van doelman Noa Smulders niet tot succes leidden. Ook Roeland de Vries had in de 27e min. een prima redding in huis. Echt uitgespeelde doelkansen deden zich evenwel nauwelijks voor. En nadat Leon Bruijnzeel uit een corner de bal nog in handen van de Spijkenisse-doelman had gekopt was het in de 70e min. uit de tegenaanval Spijkenisse, dat wel succesvol was. Het was William Darjij, die na een gewonnen duel over de linkerkant aan een lange rush begon en de bal langs OSV-doelman Roeland de Vries in de verre hoek wist te schuiven: 2-0. Het team van trainer Patrick Schilperoord bleef in een tegentreffer geloven en nadat John van Tiggelen in de 81e min. een vrije trap vanaf de 16 nog hoog over het doel had geschoten, was het in de 87e min. wel raak. Een dieptepass van Ilyas Edir op de ingevallen Jaden Kraan werd door laatstgenoemde koelbloeding achter doelman Noa Smulders binnen geschoten: 2-1. OSV ging nog even voor de gelijkmaker, maar die viel niet meer te noteren.

De prima leidende arbiter Hement Tikai toonde de gele kaart aan de Spijkenisse-spelers Safouane Ajdid en Rephendry Amsterdam. Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Bas Koelemeijer; aan Spijkenisse-zijde was Juremi Zinhagel de sterke schakel.
Komende zaterdag ziet OSV op sportcomplex Olympia Zuidland (2) op bezoek komen, dat vandaag Nieuwenhoorn (2) met de derde overwinning (0-4) op rij zag vertrekken. Spijkenisse gaat, eveneens na 3 overwinningen, bij Nieuwenhoorn op bezoek. Ook Poortugaal (2), dat bij Strijen (2) met 0-3 wist te winnen, behaalde tot vandaag de maximale score en ontvangt Smitshoek (3), dat thuis met 3-2 van GHVV’13 wist te winnen. Binnenmaas (2), dat met een 1-2 overwinning bij NSVV (2) verraste, ontvangt Rijnmond HS. Op 26 oktober gaat OSV op bezoek bij Strijen.

Spijkenisse (2) - Oud-Beijerland (2) 2-1 (1-0): 11. Ryan Purvis 1-0; 70. William Darjij 2-0; 87. Jaden Kraan 2-1.

Opstelling Spijkenisse: Noa Smulders – Djemiran Otte (78. Misael Fer), Rephendry Amsterdam, Justin Tromp en Juremi Zinhagel – Safouane Ajdid en Mark Schenk – Tyrone Zuidgeest ( 75. Jesse Delfgaauw), Ryan Purvis en Chavez Chobin – William Darjij.

Opstelling OSV: Roeland de Vries – Mitchell Dirkx, Bas Koelemeijer, Laurent Brethouwer (32. Ilyas Edir) en Matthijs Boon – Tim Wiendels (67. Jaden Kraan) en Edwin den Hoed – Leon Bruijnzeel, John van Tiggelen en Sebastian Stapper – Koen Scheurwater.