Wedstrijdverslag Rijnmond HS 2 - Oud-Beijerland 2 (16 nov 2019)

Rijnmond Hoogvliet Sport 2

16 november 2019 11:30

OSV (2) BOEKT OOK TEGEN RIJNMOND HS (2) OVERWINNING

De tweede selectie van OSV heeft vanmiddag aan de Botreep de punten tegen Rijnmond HS weten mee te nemen. Het team van trainer Ramon Hageraats eindigde het duel, na een 0-3 ruststand, met een 1-3 overwinning.
Het was weer even wennen om op een natte en door de vele bladeren gladde grasmat te spelen, maar al snel in de wedstrijd had het team het juiste ritme weer te pakken. Na een kwartier spelen kwamen de bezoekers dan ook op voorsprong. Goed storen van Justin de Lange resulteerde in een pass op John van Tiggelen, die doelman Bjorn Harder met een laag schot wist te passeren: 0-1. Amper vijf minuten later werd de marge al verdubbeld. Ditmaal was het Shurnel Francois, die Tim Wiendels met een steekpass in de 16 vrij voor de RHS-doelman wist te zetten. Met de punt van de schoen wist Tim de bal in de rechterbenedenhoek te prikken: 0-2. De middenvelder zou vanmiddag toch al uiterst productief zijn, want in de 33e min. was hij het die de bal na een gekraakt schot van Shurnel Francois voor zijn voeten zag komen. Met een volley van buiten de 16 zag hij de bal in de linkerbovenhoek verdwijnen: 0-3. Kort voor rust had de thuisploeg iets terug kunnen doen, maar Mazhar Momand wist de bal voor een leeg doel slechts hoog over te schieten.

De thuisploeg startte na de pauze met de intentie om snel iets aan de achterstand te veranderen. Een kopbal van Mitchell de Wit ging rakelings over het OSV-doel en even later strandde een inzet van Eren Dogan op de OSV-goalie. De fase die volgde stond in het teken van de vele wissels. Uit het niets verkleinde de thuisploeg in de 69e min. toch nog de achterstand. Jim van Deursen wilde uit de draai door een OSV-verdediger heen, die echter niet van wijken wist. Arbiter Kees van der Werf, die OSV eerder een strafschop wist te onthouden (omdat hij er niet bovenop stond), vond het een overtreding en wees dit keer wél naar de stip. Aanvoerder Danny Hoffmann liet OSV-doelman Roeland de Vries de bal uit het net halen: 1-3. De bezoekers verzuimden in de slotfase de score verder op te voeren en namen genoegen met de 1-3 overwinning.
Het betekende alweer de vijfde overwinning op rij voor het team, dat uit de eerste drie wedstrijden slechts een punt behaalde.
Arbiter Kees van der Werf toonde de gele kaart aan Bas Koelemeijer voor het omarmen van zijn tegenstander.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde vanmiddag was (opnieuw) Tim Wiendels.

Zaterdag 23 november a.s. ontvangt OSV (2) op sportcomplex “Olympia” GHVV’13 (2) op bezoek, dat bij Rhoon een 4-0 nederlaag leed. Rijnmond HS (2) ziet Zuidland (2) op bezoek komen, dat Poortugaal (2) met een 2-3 overwinning zag vertrekken. Door gelijke spelen van Nieuwenhoorn (2) bij FC Binnenmaas (3-3) en Spijkenisse (2) thuis tegen Smitshoek (2-2) werd Poortugaal (2) vandaag winnaar van de eerste periode. NSVV (2), dat thuis met 3-0 wist te winnen van Strijen (2), gaat bij Spijkenisse (2) op bezoek en Nieuwenhoorn (2) treft in eigen huis koploper Poortugaal (2). FC Binnenmaas (2) ontvangt Rhoon en Smitshoek (3) ziet Strijen komen. Op zaterdag 30 november a.s. treft OSV op sportpark “Polder Albrandswaard” Poortugaal.

Rijnmond HS (2) - Oud-Beijerland (2) 1-3 (0-3): 15. John van Tiggelen 0-1; 22. Tim Wiendels 0-2; 33. Tim Wiendels 0-3; 69. Danny Hoffmann 1-3 pen.

Opstelling Rijnmond HS (2): Bjorn Harder – Jordy Buurman (62. Dennis Matias), Ryan Telleman, Francois van der Linden en Mitchell van den Bosch (79. Sion Senior) – Mazhar Momand, Gino Bahnert, Danny Hoffman en Angelo Limon (60. Jim van Deursen) – Eren Dogan (70. Jaïr Wederfoor) en Mitchell de Wit.

Opstelling OSV (2): Roeland de Vries – Laurent Brethouwer (53. Mitchell Dirkx), Bas Koelemeijer, Lars Lijten en Nick van Dijk – Tim Wiendels (64. Sebastian Stapper), Edwin den Hoed en Justin de Lange (60. Leon Bruijnzeel) – Shurnel Francois, Koen Scheurwater (60. Jaden Kraan) en John van Tiggelen.