Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Dubbeldam 1 (5 okt 2019)

Dubbeldam

3e klasse C

5 oktober 2019 14:30

R. (Ruud) Wesdorp

OSV OUD-BEIJERLAND HOUDT DE PUNTEN IN HUIS

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” de punten in huis weten te houden. In een weinig hoogstaand duel wist de Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats uiteindelijk, na een 1-0 ruststand, met 2-0 te winnen van Dubbeldam.
Ook vanmiddag was het vanwege blessures weer improviseren voor de thuisploeg, maar ondanks dit alles kwam het team wel goed uit de startblokken. In de eerste 10 minuten was het Jan Jaspers, die tot tweemaal toe een kopbal uit een voorzet van Loek Visser in handen van Dubbeldam-doelman Rumo van Oosten zag eindigen. Kort hierna was het een vrije trap van Edinho Piqué, die rakelings over het Dubbeldam-doel verdween. Maar ook de bezoekers deelden vervolgens enkele speldenprikken uit. Zo schoot John Ekelmans de bal over het OSV-doel na een lange rush van Teoman Deger en was het Mahmod Zarrinpakher, die de bal uit een corner van Ekelmans rakelings naast kopte. In de 27e min. werd een voorzet van Marco van Daalen bij de tweede paal rakelings gemist door Jan Jaspers en een minuut later belandde aan de andere kant een inzet van Koen Vogel op het dak van het OSV-doel. Toch viel er nog een treffer te noteren voor het rustsignaal. Na een afgeslagen vrije trap was het Stephan Baaij, die Kenzo Sanches alsnog met een steekbal in de 16 wist te bedienen, waarna de spits de bal langs de doelman in het net wist te schuiven: 1-0.

In de tweede helft ging het team van trainer Richard Smaal op jacht naar de gelijkmaker en was het Mohammad Ahmadi, die in de 54e min. voor de bezoekers de kruising trof. Het inbrengen van de lange Leon van der Weijden in de spits zorgde er ook voor, dat alle hoge ballen in de 16 voor het nodige gevaar zorgden. OSV-doelman Serhan Tenekecioglu moest alle zeilen bijzetten om de ballen uit zijn doel te houden. Net toen de neutrale toeschouwer met een gelijkmaker rekening ging houden was het Jan Jaspers, die in de 80e min. wist te profiteren van een misverstand bij de tegenstander en de 2-0 via doelman Rumo van Oosten wist binnen te schieten. Hiermee was de wedstrijd beslist en kon de thuisploeg opgelucht adem halen. De rustig leidende arbiter Ruud Wesdorp uit Brielle kon in dit sportieve duel de kaarten op zak houden.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Stephan Baaij.

Op zaterdag 12 oktober a.s. zal OSV op sportpark “De Groote Stee” op bezoek gaan bij IJVV de Zwervers, dat vandaag met 2-1 verloor bij VVOR. Dubbeldam ziet Dilettant op bezoek komen, dat thuis met 0-3 het onderspit delfde tegen DFC. SSS gaat na de 4-0 overwinning tegen Groote Lindt op bezoek bij Nieuwerkerk, dat thuis ook met 4-0 wist te winnen van BZC/Zuiderpark. Koploper Gravendeel ontvangt, na de 1-4 overwinning bij Leonidas, Zwarte Pijl op bezoek, dat thuis met 6-1 te sterk was voor FC IJsselmonde, dat op zaterdag 19 oktober a.s. te gast zal zijn op sportcomplex “Olympia”.

OSV Oud-Beijerland – Dubbeldam 2-0 (1-0): 45. Kenzo Sanches 1-0; 80. Jan Jaspers 2-0.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Wesley Koedam en Nick van Dijk –– Justin de Lange, Stephan Baaij, Marco van Daalen en Edinho Piqué (71. Jurriaan Lindhout) –– Jan Jaspers en Kenzo Sanches (65. Ilyas Edir).

Dubbeldam: Rumo van Oosten –– Teoman Deger, Mayhar Zarrinphaker, Jorian van Kampen (Evert Meijer) en Bruno Prins –– Mohammad Ahmadi, Daan Rijppaert, John Ekelmans en Frank Sluijmer –– Mahmod Zarrinphaker en Koen Vogel (Leon van der Weijden).

///////////////////////

Foto's:  Jaap van DIjk (Facebook: Van Dijk Fotografie) en Frank Dijkman (Instagram : @frank.dijkman )