Wedstrijdverslag VVOR 1 - Oud-Beijerland 1 (21 sep 2019)

VVOR 1

3e klasse C

21 september 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND MOET OVERWINNING AAN VVOR LATEN

OSV Oud-Beijerland kende vandaag op sportcomplex “De Venhoeve” tegen VVOR een mindere start van de competitie. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats leed in het duel tussen de nummers 2 van 3C en 3D van het afgelopen seizoen, na een 3-0 ruststand, een gevoelige 3-1 nederlaag.

Het team van trainer Peter van Gestel nam, onder het motto de eerste klap is een daalder waard, al meteen vanaf de aftrap het initiatief. Het stoorde de bezoekers al vrij snel in de opbouw en kwam over de vleugels een aantal maal goed door. Dat leverde in de 10e min. al een treffer op. Het was Joey Kars, die met een echte spitsengoal een voorzet van Nizar El Manouzi tot achter OSV-doelman Serhan Tenekecioglu wist te verlengen: 1-0. Kort hierna moest OSV al een wissel toepassen, omdat Thomas Lagerweij geblesseerd naar de kant moest. De thuisploeg bleef evenwel aandringen en zag dit in de 22e min. beloond worden. Na een vlot lopende aanval over de linkervleugel was het Tim de Bruin, die de voorzet van Bas de Vries op waarde wist te schatten: 2-0. Het was diezelfde Tim de Bruin, die in de 29e min. vanaf 11 meter mocht aanleggen, nadat Quinton Burk de slimme Joey Kars in de 16 ten val bracht. OSV-doelman Serhan Tenekecioglu keerde de inzet weliswaar, maar moest toezien hoe de bal er in de rebound alsnog in ging: 3-0. VVOR-doelman Danny Slegtenhorst wist zijn team met twee prima reddingen op de been te houden. Eerst was het nog een VVOR-verdediger, die na een individuele actie van Shurnel François te hulp schoot en de bal voor de doellijn wist te redden en vervolgens was het Ricardo Danning, die de bal via de doelman de onderkant van de lat zag treffen. Het zat even niet mee en tot overmaat van ramp was het in de 35e min. nog Shurnel François, die van arbiter Obradovic de rode kaart kreeg voorgehouden na een overtreding binnen de 16 op Bas de Vries. OSV zag zich derhalve genoodzaakt om in de tweede helft een andere strijdwijze te kiezen. Het werd er voor de thuisploeg niet eenvoudiger op en bewees opnieuw hoe lastig het is om tegen een man minder te moeten spelen. Het overwicht uit het begin van de eerste helft was verdwenen en de bezoekers namen steeds vaker het initiatief. De passing en vooral de keuzes waren helaas niet altijd even gelukkig, zodat van echte scoringskansen niet kon worden gesproken. Toen Ricardo Danning, na een door Stephan Baaij de 16 in geslingerde bal, in de 65e min. de 3-1 wist binnen te schieten, gloorde er even weer hoop bij de bezoekers. Kenzo Sanches werd er na 70 minuten als pinchhitter bijgezet ten koste van een verdediger. De hoop was echter van korte duur. Het leverde ook kansen op voor de thuisploeg, die in de 80e min. nog de paal troffen en een schot van Bowy van de Veerdonk rakelings naast zag gaan. In de stand kwam echter geen wijziging meer. Er is ongetwijfeld nog veel huiswerk deze week om zaterdag weer beslagen ten ijs te komen.
De strak leidende arbiter Predrag Obradovic uit Rotterdam, toonde vanmiddag gele kaarten aan de VVOR-spelers Maldini Maris Cruz en Roberto Zarks en de OSV-spelers Shurnel François, Quinton Burk en Wesley Koedam.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Serhan Tenekecioglu.

Op zaterdag 28 september a.s. wacht OSV op sportcomplex “Olympia” al de eerste gemeentelijke streekderby, want dan komt SSS op bezoek, dat vandaag thuis met 3-0 wist te winnen van Leonidas, dat op haar beurt VVOR op bezoek ziet komen. Gravendeel, dat thuis met 3-0 wist te winnen van FC IJsselmonde, gaat bij YVV de Zwervers op bezoek, dat vanwege het jubileumjaar de wedstrijd tegen Nieuwerkerk zag worden uitgesteld. Dilettant dat met 5-6 wist te winnen bij BZC/Zuiderpark, ziet Zwarte Pijl op bezoek komen, dat thuis met 2-1 wist te winnen van DFC. Het duel tussen Dubbeldam, de tegenstander van OSV op Olympia op zaterdag 5 oktober, en Groote Lindt eindigde in 2-1.

VVOR – OSV Oud-Beijerland 3-1 (3-0): 10. Joey Kars 1-0; 22. Tim de Bruin 2-0; 29. Tim de Bruin 3-0; 65. Ricardo Danning 3-1.

VVOR: Danny Slegtenhorst –– Sven de Prez (73. Rafaël Andrade Freire), Maldini Maris Cruz, Jeffrey Feijen en Bas de Vries –– Semir Golic, Joey Kars (85. John Goncalves), Bowy van de Veerdonk en Tim de Bruin –– Nizar El Manouzi (73. Baris Sahan) en Roberto Zarks.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Wesley Koedam (71. Kenzo Sanches) en Nick van Dijk –– Thomas Lagerweij (13. Edinho Piqué), Stephan Baaij en Ricardo Danning –– Marco van Daalen, Jan Jaspers (46. Patrick Korpel) en Shurnel François.