Wedstrijdverslag BZC/Zuiderpark 1 - Oud-Beijerland 1 (26 okt 2019)

BZC / Zuiderpark 1

26 oktober 2019 15:00

OSV OUD-BEIJERLAND IN BOEIEND DUEL LANGS BZC/ZUIDERPARK

OSV Oud-Beijerland heeft op een winderig sportpark “De Vaan” tegen BZC/Zuiderpark de punten weten mee te nemen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats won, na een 1-1 ruststand, het boeiende duel uiteindelijk overtuigend met 1-4.

Het team van trainer Frans van Helden had aan de 2-6 overwinning van vorige week tegen Leonidas en de terugkeer van Benjamin Martha een goed gevoel over gehouden en wilde dat vanmiddag graag voortzetten. Het kreeg daar in de openingsfase ook alle gelegenheid voor. De OSV-verdediging was nog niet bij de les toen Benjamin Martha in de 5e min. al van dichtbij, op aangeven van Marwin Richard, de 1-0 kon binnen schieten. De schrik zat er bij de (grote) OSV-aanhang toch echt wel even in. Maar in de 14e min. kon zij alweer opgelucht adem halen, toen Ilyas Edir voor het BZC-doel Kenzo Sanches in stelling wist te brengen, die doelman Raymond de Hollander van dichtbij wist te passeren 1-1. Beide teams waren in de eerste helft zeker aan elkaar gewaagd, waarbij de thuisploeg de lengte van Marwin Richard veelvuldig trachtte te zoeken. OSV-doelman Serhan Tenekecioglu wist de situatie telkens goed in te schatten. Ook zijn collega-doelman redde fraai op een harde, strakke inzet van Edinho Piqué. De rust werd dan ook bereikt met een 1-1 stand.

Ook in de tweede helft ging het duel lange tijd gelijk op en was het de OSV-doelman, die met een knappe redding een kopbal van Marwin Richard onschadelijk wist te maken. Een minuut later lag aan de andere kant de bal wel in het net. Kenzo Sanches wist de bal terug te leggen op Stephan Baaij, die vanaf de rand 16 de linkerbovenhoek wist te vinden: 1-2. Door de treffer kregen de bezoekers opeens meer ruimte en verscheen Ilyas Edir plotseling alleen voor de BZC-doelman, die een doelpunt wist te voorkomen. Aan de andere kant wist Jurriaan Lindhout in de 69e min. voor de doellijn redding te brengen na een scrimmage in het 16-metergebied. Maar toch zouden de bezoekers afstand nemen. Nadat Ilyas Edir in de 75e min. opnieuw een doelrijpe kans verloren zag gaan, was hij een minuut later alsnog succesvol. Een steekpass van Stephan Baaij op de doorgelopen Jurriaan Lindhout werd gevolgd door een prima voorzet op maat, waar Ilyas Edir alleen maar tegenaan hoefde te lopen: 1-3. Het verzet van de thuisploeg was hiermee wel gebroken. Het bood Stephan Baaij in de 82e min. de gelegenheid om na een solo binnen de 16 met een schoonheidsstiftje de bal over de doelman in het net te schieten: 1-4. Invaller Justin de Lange zag kort hierna zijn kopbal uit een voorzet van Loek Visser nog op de paal belanden. In de stand kwam hierna geen wijziging meer.

Arbiter Jeroen Achterberg kon na 90 minuten terugzien op een sterk optreden. Mede dankzij hem werd het sportieve duel ook een echte wedstrijd. Dat hij het zonder kaarten en extra speeltijd af kon, is beslist ook een compliment aan beide teams, die de (sportieve) duels beslist niet schuwden.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Stephan Baaij; bij BZC/Zuiderpark liet Bryan Pereira voetballend een positieve indruk achter.
Dinsdagavond 29 oktober a.s. oefent OSV op sportcomplex “Olympia” om 20.00 uur tegen Steenbergen (Zuid 1- 3A zo.); de wedstrijd zal onder leiding staan van arbiter John Kraak.

Op zaterdag 2 november a.s. ziet OSV op sportcomplex “Olympia” Zwarte Pijl op bezoek komen, dat vanmiddag thuis haar meerdere (1-3) moest erkennen in SSS, dat BZC/Zuiderpark op bezoek ziet komen. Koploper Gravendeel, dat thuis tegen DFC met 2-1 wist te winnen, gaat op bezoek bij VVOR, dat bij Nieuwerkerk nog met 3-0 aan het kortste eind trok. Gravendeel is op zaterdag 9 november a.s. de tegenstander van OSV op sportpark “De Trekdam”.

BZC/Zuiderpark - OSV Oud-Beijerland 1-4 (1-1): 5. Benjamin Martha 1-0; 14. Kenzo Sanches 1-1; 61. Stephan Baaij 1-2; 76. Ilyas Edir 1-3; 82. Stephan Baaij 1-4.

BZC/Zuiderpark: Raymond de Hollander –– Chelly Martina, Nathaniel Werleman, Custavo Frans en Raishelon Rosa –– Rudrick Pop (46. Wilmar Hanst), Bryan Pereira, Ishuar Martina en Angerick Dorothea (80. Julius Rosa) –– Marwin Richard en Benjamin Martha (72. Roushen Maria).

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Wesley Koedam en Jurriaan Lindhout –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ricardo Danning (24. Thomas Lagerweij/ 80. Justin de Lange) en Nick van Dijk –– Ilyas Edir en Kenzo Sanches.

///////////////////

Foto's : Richard Feenstra (VoetbalRotterdam)