Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - FC IJsselmonde 1 (19 okt 2019)

FC IJsselmonde 1

19 oktober 2019 14:30

M. (Mohamed) Moussaoui

OSV OUD-BEIJERLAND WINT VAN HEKKENSLUITER FC IJSSELMONDE

OSV Oud-Beijerland heeft op sportcomplex “Olympia” een moeizame overwinning weten te behalen tegen de nog puntloze hekkensluiter FC IJsselmonde. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats won, na een 1-0 ruststand, het duel uiteindelijk met 2-0.

De thuisploeg wist met goed verzorgd voetbal het team van trainer Ronald van der Zalm vanaf de aftrap al meteen op de eigen helft terug te dringen. Dit leverde ook een aantal goede scoringskansen op, die echter niets opleverden. Zo schoot Kenzo Sanches de bal in de 8e min. van dichtbij over het doel na een steekbal van Jan Jaspers en was het een minuut later Ilyas Edir, die na terugleggen van Kenzo Sanches rakelings naast schoot. Ditzelfde overkwam even later Nick van Dijk. En zo duurde het tot de 25e min. alvorens OSV dan toch op voorsprong kwam. Een prima voorzet van Jurriaan Lindhout werd door IJsselmonde-doelman Marvin Sallons niet goed verwerkt en was het Jan Jaspers, die de bal van dichtbij kon binnen werken: 1-0. De voorsprong zorgde enerzijds voor opluchting, maar anderzijds ook voor nonchalance in het spel van de thuisploeg. Er ontstond teveel ruimte tussen de linies en de vleugels werden overgeslagen. De bezoekers konden hiervan echter niet profiteren, al schoot Diogo Fortes na een half uur spelen uit een counter de bal over het OSV-doel. Het echte gevaar uit de OSV-aanvallen was er echter wel uit en zo ook een op dat moment verwachte ruimere marge bij de rust.

Ook in de tweede helft slaagde de thuisploeg er niet in om het niveau van het eerste half uur te benaderen. Er was weliswaar veel balbezit, maar het aantal echte doelpogingen, buiten een reeks hoekschoppen op rij, was op een hand te tellen. Zolang doelpunten uitbleven, bleven ook de bezoekers in een gelijkmaker geloven. Toen ook Jan Jaspers in de 86e min. na het wegtrappen van de bal nog eens met zijn tweede gele kaart moest vertrekken werd het nog even spannend. Maar in de 90e min. maakte Ilyas Edir aan alle onzekerheid een einde door de bevrijdende 2-0 binnen te schieten.
De rustig leidende arbiter Mo Moussaoui uit Den Haag toonde vanmiddag in het sportieve duel de gele kaart aan Stephan Baaij en Jan Jaspers (twee keer) van de thuisploeg en aan Diogo Fortes en Luis Tumba van de bezoekers.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag Jurriaan Lindhout.

Op zaterdag 26 oktober a.s. gaat OSV op sportpark “De Vaan” op bezoek bij BZC/Zuiderpark, dat vanmiddag haar eerste overwinning behaalde bij Leonidas (2-6). FC IJsselmonde ziet Groote Lindt aan de Buitendijk op bezoek komen, dat vandaag met 3-0 bij VVOR verloor. Koploper Gravendeel, dat bij Dilettant met 2-6 wist te winnen, ontvangt op “De Trekdam” DFC, dat IJVV De Zwervers de vierde nederlaag (2-0) op rij wist te bezorgen. SSS gaat na de 3-2 winst tegen Dubbeldam op bezoek bij het nog ongeslagen Zwarte Pijl, dat thuis met 2-1 wist te winnen van Nieuwerkerk, dat op haar beurt VVOR op het eigen sportpark zal ontvangen. Zwarte Pijl is overigens de tegenstander van OSV op zaterdag 2 november a.s. op sportcomplex “Olympia” aan de Langeweg.

OSV Oud-Beijerland – FC IJsselmonde 2-0 (1-0): 25. Jan Jaspers 1-0; 90. Ilyas Edir 2-0.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk (59. Ricardo Danning), Wesley Koedam en Jurriaan Lindhout –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ilyas Edir (90. Bas Koelemeijer) en Nick van Dijk –– Kenzo Sanches (80. Justin de Lange) en Jan Jaspers.

FC IJsselmonde: Marvin Sallons –– Malcolm Jeronimus, Curthly Berkel, Luis Tumba en Dylan Delgado Morais –– Stayson Geertruida (64. Jeffrey Silva), Adilson Fernandes, Moreno Sallons (76. Anciaux Kuamba) en Shurendy Martina –– Kevin Muanza en Diogo Fortes.

////////////////////////

Foto's :  Jaap van Dijk Fotografie