Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Groote Lindt 1 (23 nov 2019)

Groote Lindt 1

3e klasse C

23 november 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND BOEKT RUIME ZEGE TEGEN GROOTE LINDT

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex Olympia een ruime overwinning weten te boeken tegen Groote Lindt. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats zag, na een leuke eerste helft en een 2-0 ruststand, na 90 minuten een 5-0 eindstand op het scorebord staan.
Het team van trainer Serge van den Hurk zag de thuisploeg al meteen vanaf de aftrap het initiatief nemen. Het vele balbezit leidde echter niet direct tot vele, echte doelkansen. Groote Lindt kwam bij enkele snelle uitvallen goed door en ook tot enkele afstandsschoten, waar OSV-doelman Serhan Tenekecioglu vooralsnog weinig problemen mee kende. Een strafschop, na een overtreding binnen de 16 op Shurnel Francois, leek in de 26e min. de ban voor OSV te breken, maar doelman Raymond Klootwijk keerde de inzet van Stephan Baaij in eerste instantie. In de herkansing wist de OSV-aanvoerder de bal echter alsnog achter de GL-doelman te schieten: 1-0. Vervolgens trof een kopbal van Loek Visser in de 34e min. de lat, alvorens Ilyas Edir in de slotminuut van de eerste helft de bal vanaf de 16-meterlijn in het doel wist te schieten: 2-0.

De bezoekers kwamen in de tweede helft goed uit de kleedkamer en zochten meteen de aanval. Het resulteerde als snel in een kopbal van Nasir El Arbaoui, die uit een corner de lat raakte. De thuisploeg was in de 54e min. daar tegenover wel doeltreffend. Een afvallende bal werd door Edinho Piqué van ver buiten de 16 kiezelhard binnen geschoten:3-0. Het verzet van de bezoekers was hiermee wel gebroken, al probeerde invaller Ali Zahidi er nog wel veel energie in te stoppen. Maar nadat Marco van Daalen, alleen voor de keeper, de bal in de 67e min. nog in handen van de GL-doelman had gelepeld, was het in de 71e min. Ilyas Edir, die na een door Nicky de Zeeuw verkeerd geraakte bal van dichtbij de 4-0 kon binnen schuiven. Ook Kenzo Sanches pikte in de 75e min. zijn doelpuntje nog mee door een voorzet van Marco van Daalen vanaf de achterlijn in de loop binnen te schieten: 5-0. Een minuut later hadden de bezoekers de eer kunnen redden, maar de kopbal van Nasir El Arbaoui, na een voorzet van Juhtlen Castillo, ging rakelings over het OSV-doel. In de stand kwam daarna geen wijziging meer.
In de 85e min. viel aan OSV-zijde Wesley Koedam nog uit met een hoofdblessure. Hij werd voor onderzoek naar het ziekenhuis vervoerd, alwaar hij de nacht moest doorbrengen. Vanaf deze plaats wensen wij Wesley een voorspoedig herstel toe.
Arbiter Joop de Wit toonde in dit sportieve duel gele kaarten aan de Groote Lindt-spelers Nicky de Zeeuw en Michael Slingerland.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Jurriaan Lindhout, terwijl aan Groote Lindt-zijde Juhtlen Castillo de aandacht trok.
Zaterdag 30 november a.s. staat voor OSV de lastige uitwedstrijd in Krimpen a/d Lek tegen Dilettant op het programma, dat met 2-0 verloor bij Leonidas, de komende tegenstander van Groote Lindt op sportpark Bakestein. Gravendeel, dat bij Nieuwerkerk een punt (1-1) wist mee te nemen, ziet SSS naar De Trekdam komen, dat thuis in de slotfase nog met 3-2 wist te winnen van VVOR. Voor VVOR staat op sportpark De Venhoeve het duel met naaste buur Zwarte Pijl op het programma, dat IJVV de Zwervers met een 4-9 overwinning zag vertrekken.
Op zaterdag 7 december a.s. komt DFC voor de laatste thuiswedstrijd van dit jaar op bezoek aan de Langeweg.

OSV Oud-Beijerland – Groote Lindt 5-0 (2-0): 27. Stephan Baaij 1-0; 45. Ilyas Edir 2-0; 54. Edinho Piqué 3-0; 71. Ilyas Edir 4-0; 75. Kenzo Sanches 5-0.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Wesley Koedam (85. Justin de Lange), Jurriaan Lindhout (80. Bas Koelemeijer) en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij (71. Thomas Lagerweij) en Ilyas Edir –– Marco van Daalen, Kenzo Sanches en Shurnel Francois.

Groote Lindt: Raymond Klootwijk –– Marcel van Berkel (41. Petti Joao), Jasper de Heer, Tim Willemstijn en Nicky de Zeeuw –– Nasir El Arbaoui, Sonny Schouten, Silvano Domacassé en Tom van Oorschot –– Michael Slingerland (65. Ali Zahidi) en Juhtlen Castillo.