Wedstrijdverslag Zwarte Pijl 1 - Oud-Beijerland 1 (8 feb 2020)

Zwarte Pijl 1

8 februari 2020 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND DOET GOEDE ZAKEN TEGEN ZWARTE PIJL

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op een druilerig sportpark “De Venhoeve” in Rotterdam de lastige uitwedstrijd tegen Zwarte Pijl weten te winnen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats won het duel, na een 1-2 ruststand, uiteindelijk overtuigend met 1-5.
Het was ondanks de regen gezellig druk op het sportpark, omdat op het naastgelegen veld ook gelijktijdig het duel tussen VVOR en Nieuwerkerk werd gespeeld. Velen konden de verleiding dan ook niet weerstaan om beide wedstrijden te volgen. Bovendien werd er op beide velden lustig op los gescoord.

Trainer Kenneth Nelstein moest vandaag weer eens improviseren vanwege het om uiteenlopende redenen ontbreken van een aantal vaste basiskrachten. De bezoekers daarentegen moesten vooral weer wennen aan het spelen op echt gras.
De thuisploeg liet in de openingsfase het combineren aan de bezoekers over en zocht de kortste weg naar het OSV-doel. Dit leverde in de 5e min. al meteen succes op. Een schot van Giovanni Caïro trof de paal, waarna Jefgeni Liesdek alert reageerde door de bal alsnog in de rebound binnen te schieten: 1-0.

De meegereisde OSV-supporters schrokken even van het gemak waarmee de treffer tot stand kwam. Zij zagen vervolgens Marco van Daalen in de 10e min. alleen op doelman Rico Leeflang af gaan, die een treffer voor de bezoekers echter wist te voorkomen. Achter hen klonk op datzelfde moment gejuich op en verscheen zowaar de 0-1 op het scorebord. OSV kwam echter steeds beter in haar spel en kwam in de 22e min. verdiend op gelijke hoogte. Het was Kenzo Sanches, die de bal - uit een vrije trap van Stephan Baaij vanaf de zijlijn - met het hoofd in de verre bovenhoek deed belanden: 1-1. Beide teams hielden elkaar vervolgens goed in evenwicht, al dwongen de bezoekers wel meer scoringskansen af en zagen zij tot tweemaal toe een bal op de lat eindigen. Maar in de 41e min. was het wel raak. Opnieuw was het Kenzo Sanches, die ditmaal met een dieptepass door Ilyas Edir werd gelanceerd en na een paar grote passen uithaalde voor de 1-2. Een stand, die gelijktijdig ook bij de buren op het scorebord verscheen.

In de tweede helft waren het vooral de bezoekers, die de weg naar het doel wisten te vinden. Zo was het Stephan Baaij, die in de 52e min. kon profiteren van een door Kenzo Sanches teruggelegde bal en met zijn zwakke linkerbeen de 1-3 van afstand wist binnen te schieten. De thuisploeg zocht weliswaar de aanval, maar de schoten vanaf de 16-meterlijn misten veelal de juiste richting. In de 70e min. nam OSV verder afstand. Het was Edinho Piqué, die de bal uit een vrije trap in één keer achter doelman Rico Leeflang wist te schieten: 1-4. Ook Quinton Burk pikte in de 77e min. zijn eerste competitiedoelpunt nog mee door - hoog opspringend boven de Zwarte Pijl-verdedigers - uit een corner van Edinho Piqué de 1-5 binnen te koppen. In de slotfase veranderde er niets meer aan de stand.
De aandacht ging na het laatste fluitsignaal vooral nog even uit naar het naastgelegen veld, waar in de 90e min. de 4-2 voor VVOR nog te noteren viel.
De prima leidende arbiter Rob Hornes uit Gouda toonde in het sportieve duel gele kaarten aan OSV-speler Kenzo Sanches en de Zwarte Pijl-spelers Ailan Babel, Gregory Doesburg, Quincy Latupeirissa, Levy Liesdek en Virgillio Hagens.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag Kenzo Sanches. Bij de thuisploeg maakte aanvaller Giovanni Caïro een prima indruk, al liet zijn afwerking vanmiddag (nog wel) te wensen over.
Zaterdag 15 februari a.s. ziet OSV op sportcomplex “Olympia” BZC/Zuiderpark op bezoek komen, dat thuis met 3-1 zegevierde over Leonidas. Zwarte Pijl gaat op bezoek bij Nieuwerkerk, dat bij VVOR een 4-2 nederlaag moest slikken. SSS, de nieuwe runner-up die thuis met 3-2 wist te winnen van IJVV de Zwervers, gaat op bezoek bij Groote Lindt, dat met 1-0 het onderspit delfde bij DFC. Dilettant, dat na een 4-1 achterstand nog met een puntendeling (4-4) bij Gravendeel wist te vertrekken, ziet Dubbeldam op bezoek komen, de eerstvolgende tegenstander van OSV op zaterdag 7 maart a.s. op Sportpark Schenkeldijk in Dordrecht.

Zwarte Pijl - OSV Oud-Beijerland 1-5 (1-2): 5. Jefgeni Liesdek 1-0; 22. Kenzo Sanches 1-1; 41. Kenzo Sanches 1-2; 52. Stephan Baaij 1-3; 70. Edinho Piqué 1-4; Quinton Burk 1-5.

Zwarte Pijl: Rico Leeflang –– Ailan Babel, Gregory Doesburg, Andrew Liauw Soen-Tjoen en Quincy Latupeirissa (Rosario Calor) –– Axel Brown, Levy Liesdek en Virgillio Hagens (Guilliano Medar) –– Lucien Klaasse, Jefgeni Liesdek en Giovanni Caïro.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Jurriaan Lindhout en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ilyas Edir (80. Jan Jaspers) en Thomas Lagerweij (80. Wesley Koedam) –– Kenzo Sanches en Marco van Daalen.