Wedstrijdverslag IJVV De Zwervers 1 - Oud-Beijerland 1 (12 okt 2019)

Zwervers, IJVV de 1

3e klasse C

12 oktober 2019 14:30

M. (Marcel) Smit

OSV OUD-BEIJERLAND (VEEL) EFFECTIEVER DAN DE ZWERVERS

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op een regenachtig sportpark “De Groote Stee” een ietwat geflatteerde overwinning weten te behalen tegen IJVV de Zwervers. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats zegevierde, na een 0-1 ruststand, uiteindelijk met 1-4 over de thuisploeg.
Het zat het team van trainer Marcel van Duijn vanmiddag beslist niet mee, dat uitgerekend OSV-doelman Serhan Tenekecioglu in zijn beste doen was. In het eerste half uur voorkwam de doelman met een aantal fraaie reddingen dat de thuisploeg op voorsprong kwam. Geheel onverwacht kwamen de bezoekers daarentegen in de 33e min. wel op voorsprong. Uit een voorzet van Quinton Burk vanaf de linkerkant was het de vrijgelaten Jan Jaspers, die de 0-1 achter doelman Dennis de Jel wist te koppen. Een kopbal van Jaimy van de Weg, na een voorzet op maat van Maurice Lopes, ging vervolgens in de 38e min. rakelings over het OSV-doel en aan de andere kant was het Nick van Dijk, die de bal in de 44e  min. na een voorzet van Marco van Daalen rakelings naast schoot.

In de tweede helft speelde het spel zich voornamelijk rond de middenlijn af en probeerde de thuisploeg met hoge ballen voor doelgevaar te zorgen. Maar de eenzame spits Jaimy van de Weg moest telkens zijn meerdere in de OSV-doelman erkennen. OSV toonde in de 71e min. echter opnieuw haar effectiviteit. Ook deze keer was het Jan Jaspers, die een voorzet van Marco van Daalen in een keer op zijn schoen nam en de 0-2 achter de Zwervers-doelman wist binnen te schieten. Kort hierna was het Mike van Rikxoort, die zijn afstandsschot gekeerd zag worden en uit de tegenaanval de bezoekers opnieuw zag scoren. Uit een steekpass van Stephan Baaij was het Nick van Dijk, die uit zijn voorzet Jan Jaspers in de 76e min. van dichtbij de 0-3 zag binnen glijden. Stephan Baaij schoot even later na een solo de bal rakelings naast en aan de andere kant was de OSV-doelman opnieuw in een een-tegen-een Jaimy van de Weg de baas. Nadat een vrije trap van Roy van Raam in de 88e min. rakelings over het OSV-doel was gegaan, was het een minuut later aan de andere kant weer Kenzo Sanches, die na een pass van Marco van Daalen voor de 0-4 zorgde. In blessuretijd wist Jaimy van de Weg dan eindelijk de OSV-doelman te passeren, door in een mêlee van spelers (tot ergernis van de doelman) de bal in de rebound alsnog in het OSV-doel te schieten: 1-4.

De prima leidende arbiter Marcel Smit uit Monster moest ver in blessuretijd alsnog de enige gele kaart van de wedstrijd tonen aan Jaimy van de Weg. Ondanks de hattrick van Jan Jaspers was doelman Serhan Tenekecioglu vanmiddag aan OSV-zijde toch de man van de wedstrijd.
Op zaterdag 19 oktober a.s. ziet OSV op sportcomplex “Olympia” FC IJsselmonde op bezoek komen, dat vandaag Leonidas met een 2-3 zege zag vertrekken. IJVV de Zwervers gaat op bezoek bij DFC, dat bij Groote Lindt met 6-0 het onderspit delfde. Koploper Gravendeel, dat thuis met 1-1 de punten deelde met Zwarte Pijl, gaat op bezoek bij Dilettant, dat bij Dubbeldam met 2-1 verloor. Dubbeldam gaat naar SSS, dat bij Nieuwerkerk op 1-1 bleef steken. Nieuwerkerk gaat op sportpark “De Venhoeve” bij Zwarte Pijl op bezoek, terwijl VVOR Groote Lindt zal ontvangen. BZC/Zuiderpark (2-4 verlies tegen VVOR) is de tegenstander van OSV op zaterdag 26 oktober a.s. op sportpark “De Vaan” aan de Oldegaarde.

IJVV de Zwervers - OSV Oud-Beijerland 1-4 (0-1): 33. Jan Jaspers 0-1; 71. Jan Jaspers 0-2; 76. Jan Jaspers 0-3; 89. Kenzo Sanches 0-4; 90+2. Jaimy van de Weg 1-4.

IJVV de Zwervers: Dennis de Jel –– Mohamed Boudal, Roy van Raam, Sander Gorter en Justin Leeuwesteijn (84. Robin Koolmees) –– Maurice Lopes, Jeffreij Boslooper, Ronnie Pfeffer (75. Eray Kocak), Mike van Rikxoort en Wessel Kool –– Jaimy van der Weg.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Wesley Koedam en Jurriaan Lindhout –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Jan Jaspers (84. Justin de Lange) en Nick van Dijk –– Kenzo Sanches en Marco van Daalen.