Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - Zwarte Pijl 1 (2 nov 2019)

Zwarte Pijl 1

2 november 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND EN ZWARTE PIJL WETEN BEIDE TE AMUSEREN

OSV Oud-Beijerland heeft op een koud en winderig sportcomplex “Olympia” tegen Zwarte Pijl de drie belangrijke punten in huis weten te houden. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats wist, na een sterke eerste helft, de bij rust verkregen voorsprong uiteindelijk over de streep te trekken.

Het ervaren team van trainer Ferry Seton was vanmiddag niet naar Oud-Beijerland gekomen om de punten cadeau te doen. Vanaf het begin zocht het waar mogelijk de aanval. Het zorgde daarmee voor een leuk duel, waarin de thuisploeg in de eerste helft weldegelijk de bovenliggende partij was. Jan Jaspers kreeg al snel in de rebound een kansje, maar had het vizier nog niet op scherp staan. In de 14e min. was het echter wel raak. Uit een corner van Stephan Baaij was het Kenzo Sanches, die van dichtbij met een ogenschijnlijk simpele voetbeweging voor de 1-0 wist te zorgen. Zwarte Pijl kwam vervolgens een aantal malen goed door over de vleugels, waarbij met name de behendige Lucien Klaasse voor gevaar zorgde. De thuisploeg bleef echter goed en verzorgd combineren en zag dit ook in de 23e min. beloond worden. Een vrije trap bood de ook vanmiddag weer sterk spelende Edinho Piqué de gelegenheid om de bal van 25 meter achter doelman Rico Leeflang te schieten: 2-0. OSV verzuimde vervolgens de voorsprong verder uit te bouwen. Zo schoot Thomas Lagerweij de bal na een voorzet van Loek Visser en het terugleggen van Kenzo Sanches van dichtbij naast en zag even later Jan Jaspers zijn inzet via de doelman maar net naast gaan. Maar ook de bezoekers waren in de 34e min. dicht bij een treffer, toen Marciano Gangadin zich al slalommend een weg door de OSV verdediging baande, maar uiteindelijk strandde op de koelbloedige OSV-doelman. De rust werd bereikt met de 2-0 stand.

De bezoekers begonnen de tweede helft met een tweetal wijzigingen in het team en dit leek al snel succes te hebben. Invaller Djerreld Muntslag maaide vanaf de tribune gezien in de 51e min. binnen de vijandelijke 16 over de bal heen, waarna OSV-verdediger Quinton Burk met de uit balans geraakte aanvaller in aanraking kwam. Arbiter Ronald de Graaf zag er tot verbazing van velen het ontnemen van een scoringskans in en wees naar de stip. Bovendien toonde hij, ook tot grote lachlust van de Zwarte Pijl-aanhang op de tribune, de rode kaart aan de verbouwereerde verdediger. De strafschop van Levy Liesdek werd door OSV-doelman Serhan Tenekecioglu echter gestopt.
De situatie zag er voor de thuisploeg vanaf dat moment wel meteen anders uit en noopte tot aanvallende wissels. Direct na dit incident was het Edinho Piqué, die in de 54e min. uit een vrije trap de Zwarte Pijl-muur binnen de 16 trof, waarbij een langdurige blessurebehandeling aan de hand van Virgillio Hagens noodzakelijk was. In de 60e min. verzuimde de thuisploeg om de voorsprong alsnog te vergroten. Shurnel Francois was iedereen te snel af, maar zag zijn voorzet op de meegelopen Kenzo Sanches niet verzilverd worden. De bezoekers kwamen in de 70e min. terug in de wedstrijd. Het was Levy Liesdek, die bij een van zijn weinige kansen toch kans zag om, bijna vanaf de achterlijn, de bal alsnog in de verre hoek te schieten: 2-1. De bezoekers leken vanaf dat moment door te drukken. Het was Giovanni Cairo, die zijn inzet in de 72e min. nipt tot corner zag worden verwerkt en uit de hoekschop trof Heinrich Esajas met een kopbal de lat boven de verraste OSV-doelman. Ook een vrije trap van Virgillio Hagens ging vervolgens rakelings over het doel. Met een beetje rust had Marco van Daalen daarentegen aan de andere kant een voorzet van Shurnel Francois kunnen binnen schieten. Met het inbrengen van een aanvallende wissel werd de druk door de bezoekers verder opgevoerd. Doelman Serhan Tenekecioglu voorkwam echter in de 90e min. met een sublieme redding, dat de inzet van Marciano Gangadin in de bovenhoek kon belanden.
Voor de neutrale toeschouwer een leuke wedstrijd, die bij de rust gespeeld leek, maar in de tweede helft alsnog een verrassende wending kreeg.
Arbiter Ronald de Graaf toonde in dit sportieve duel verder gele kaarten aan de OSV-spelers Stephan Baaij, Loek Visser en Marco van Daalen en aan Zwarte Pijl-speler Heinrich Esajas.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Serhan Tenekecioglu; bij Zwarte Pijl maakte Virgillio Hagens een beste indruk.

Op zaterdag 9 november a.s. gaat OSV als koploper op sportpark “De Trekdam” op bezoek bij Gravendeel, dat vanmiddag op sportpak “De Venhoeve” haar meerdere (2-1) moest erkennen in VVOR. Zwarte Pijl gaat op “De Vaan” bij BZC/Zuiderpark op bezoek, dat bij SSS een 4-2 nederlaag leed. SSS zal IJVV de Zwervers treffen, dat bij Groote Lindt met 2-5 wist te winnen. VVOR treft aan de Schenkeldijk Dubbeldam en Nieuwerkerk gaat bij hekkensluiter FC IJsselmonde op bezoek. Op zaterdag 23 november a.s. is Groote Lindt weer de tegenstander van OSV op sportcomplex “Olympia”.

OSV Oud-Beijerland – Zwarte Pijl 2-1 (2-0): 14. Kenzo Sanches 1-0; 23. Edinho Piqué 2-0; 70. Levy Liesdek 2-1.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser (90. Bas Koelemeijer), Quinton Burk, Wesley Koedam en Jurriaan Lindhout –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Thomas Lagerweij (52. Shurnel Francois) en Nick van Dijk –– Jan Jaspers en Kenzo Sanches (65. Marco van Daalen).

Zwarte Pijl: Rico Leeflang –– Rosario Calor, Heinrich Esajas (81. Jefgeni Liesdek), Gregory Doesburg en Andrew Liauw Soen-Tjoen –– Charble Triebel en Virgillio Hagens –– Lucien Klaasse (46. Djerreld Muntslag), Axel Brown (46. Giovanni Cairo) en Marciano Gangadin –– Levy Liesdek.

///////////////////////////////////

Foto's :  Jaap van Dijk Fotografie