Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - DFC 1 (7 dec 2019)

DFC 1

7 december 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND KOMT MOEILIJK TOT SCOREN TEGEN DFC

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag op sportcomplex “Olympia” ook deze keer tegen DFC weer een moeizame overwinning weten te behalen. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats wist, na een 0-0 ruststand, in de slotfase alsnog een 2-1 overwinning uit het vuur te slepen
Het team van trainer Danny Slegers was, na de spectaculaire 5-4 overwinning van vorige week, met een goed gevoel naar Oud-Beijerland afgereisd. Het wilde er ook een echte wedstrijd van maken en dat was voor de neutrale toeschouwer een prettig vooruitzicht. In de eerste helft waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd en dit leidde dan ook tot een beperkt aantal serieuze doelkansen. De eerste kans was voor DFC, maar de inzet van Humphrey Williams werd met de voet door de OSV-doelman gekeerd en later zou Job van de Heuvel een voorzet van de linkerflank naast het OSV-doel schieten. DFC-verdediger Marlon Kramer wist daarentegen in de 23e min. al koppend een inzet van de doellijn te redden.

De aanvallen volgden elkaar in de slotfase van de eerste helft vervolgens over en weer op. Het bezorgde arbiter Patrick Borsboom het nodige loopwerk, dat hem overigens prima afging. Zo was het Kenzo Sanches, die in de 41e min. een prima dieptepass van Ilyas Edir tot over het doel verlengde, schoot Humphrey Williams uit een snelle tegenaanval de bal in handen van OSV-doelman Serhan Tenekecioglu en was het Ilyas Edir, die DFC-doelman Daniël Jansen de bal van zijn schoen zag plukken. Maar de 0-0 ruststand gaf een goed beeld van de verhoudingen in de eerste helft.
De tweede helft was van een beduidend minder niveau. Mogelijk speelde de dalende temperatuur daar een rol in. Eerst in de 78e min. was er weer sprake van enige opwinding. Het was Shurnel Francois, die na een pass van Ilyas Edir, de keeper voorbij ging, maar zijn inzet voor de doellijn door een verdediger gekeerd zag worden, waarna de kopbal van Patrick Korpel in de rebound door de DFC-doelman werd gepakt. Een minuut later eindigde een schot van Shurnel Francois op de lat. Uit de tegenaanval schoot Ernst Busch in de 82e min. aan de andere kant de bal rakelings naast het OSV-doel. Maar in de 83e min. kwam de thuisploeg dan toch op voorsprong. Een voorzet van Ilyas Edir vanaf de achterlijn werd door Kenzo Sanches van dichtbij tegen een tegenstander aangeschoten, waarna de bal voor de voeten van Patrick Korpel viel, die de bal van dichtbij over de doellijn wist te schieten: 1-0. Een puntertje van Shurnel Francois belandde vervolgens naast het DFC-doel en weer een minuut later wees de arbiter naar de stip, na een overtreding binnen de lijnen. Het stelde Shurnel Francois in staat om in de 88e min. alsnog zijn eerste competitietreffer vanaf 11 meter binnen te schieten: 2-0. Terwijl de thuisploeg nog liep na te genieten van de voorsprong was het Suayip Yaman, die met een afstandsschot via de onderkant van de lat de 2-1 achter doelman Serhan Tenekecioglu wist binnen te schieten. De overwinning kwam hierna echter niet meer in gevaar.
De prima leidende arbiter Patrick Borsboom zat vanmiddag in het sportieve duel telkens zodanig dicht op de spelsituaties, dat het een echte wedstrijd kon worden.
Gele kaarten waren er overigens wel voor de DFC-spelers Matthijs Jongeneel, Ernst Busch, John van de Broek en aanvoerder Marlon Kramer.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Quinton Burk.

Zaterdag 14 december a.s. staat alweer de laatste speelronde van dit jaar op het programma waarin OSV op bezoek zal gaan bij Leonidas, dat vandaag thuis met 1-3 de zege aan De Zwervers moest laten. DFC ziet SSS op bezoek komen, dat zich in eigen huis door hekkensluiter FC IJsselmonde liet verrassen (2-2). Dat laatste deed ook Gravendeel, dat na de 3-2 nederlaag bij BZC/Zuiderpark naar Dubbeldam zal gaan, dat bij Zwarte Pijl een punt wist mee te nemen (2-2). Runner-up Nieuwerkerk, dat thuis met 1-0 wist te winnen van Groote Lindt, gaat op bezoek bij Dilettant en is ook de eerste tegenstander na de winterstop van OSV op 25 januari 2020 in Nieuwerkerk.

OSV Oud-Beijerland – DFC 2-1 (0-0): 83. Patrick Korpel 1-0; 88. Shurnel Francois 2-0 pen.; 89. Suayip Yaman 2-1.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Jurriaan Lindhout en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning (60. Patrick Korpel) –– Kenzo Sanches en Shurnel Francois.

DFC: Daniël Jansen –– John van den Broek, Robin Ramesar, Marlon Kramer en Rick Baas –– Job van de Heuvel (75. Wesley Loos), Ruben Dijkema, Ernst Busch en Gareth Gallagher –– Matthijs Jongeneel (84. Suayip Yaman) en Humphrey Williams (50. Marc van Rooij).

/////////////////

Foto's :  Jaap van Dijk  (Facebook : @VanDijkFotografie )