Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - SSS 1 (28 sep 2019)

SSS 1

3e klasse C

28 september 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND IN TWEEDE HELFT LANGS SSS

OSV Oud-Beijerland heeft zich vanmiddag op een winderig “Olympia” tegen SSS enigszins weten te herstellen van de matige competitiestart vorige week tegen VVOR. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats zegevierde, na een matige eerste helft, uiteindelijk toch met 4-1 over SSS.
Het team van trainer Henk Dirven kende daarentegen een prima competitiestart met een 3-0 overwinning op Leonidas en kwam dan ook met veel zelfvertrouwen aan de aftrap. Het trachtte al snel de thuisploeg vast te zetten en met snel aanvalsspel voor een verrassing te zorgen. Zo moest OSV-doelman Serhan Tenekecioglu na een kwartier spelen een schot van Feni Bileti uit de bovenhoek ranselen en was het drie minuten later Dennis den Haan, die na een steekpass binnendoor van Luc van Leeuwen de bal voorlangs het OSV-doel wist te schuiven. Maar in de 22e min. was het wel prijs. Een soepel lopende aanval over vele schijven resulteerde in een voorzet in een keer van Dennis den Haan, die door de vrijgelopen Max Pelkman van dichtbij kon worden afgerond: 0-1. Kort hierna was het opnieuw Max Pelkman, die vrij voor de OSV-doelman verscheen, maar in plaats van de bal af te leggen ging hij voor eigen succes en zag de doelman redding brengen. Ook Luc van Leeuwen zocht in de 34e min. het doel op de verkeerde plek en een minuut later lag aan de andere kant de gelijkmaker in het net. Kenzo Sanches zag kans de bal met het hoofd voor de voeten van Jan Jaspers te brengen, die van buiten de 16 de bal met een boog over SSS-doelman Ricardo Minnes in het doel wist te schieten: 1-1. Even later schoot de spits de bal na een scherpe voorzet van Patrick Korpel echter in kansrijke positie van dichtbij naast het SSS-doel.

OSV mocht in de tweede helft profiteren van het windvoordeel en wist al snel te scoren. Opnieuw was het Jan Jaspers, die in de 50e min. attent reageerde en de bal vanaf de rechterkant in het verre zijnet wist te schieten: 2-1. De thuisploeg liet de bezoekers komen en schiep zich op de counter de beste mogelijkheden. Zo kon Patrick Korpel in de 61e min. profiteren van een uitglijder van Geir Sizoo en Kenzo Sanches in staat stellen om de 3-1 van dichtbij binnen te schieten. De bezoekers zagen de wedstrijd vanaf dat moment volledig uit handen glippen. Van het vloeiende aanvalsspel uit de eerste helft was niets meer terug te zien en ook kwamen zij er nog nauwelijks uit. Doelman Ricardo Minnes hield zijn team evenwel lang op de been. Zo wist hij in de 68e min. met een reflex een inzet van Patrick Korpel uit zijn doel te houden en twee minuten later was het Jan Jaspers, die de SSS-doelman op zijn weg vond. Een lob van invaller Marco van Daalen, na een steekpass van Ricardo Danning, eindigde in de 73e min. op de lat. Maar na een tweetal gemiste kansen was het in de 90e min. uiteindelijk toch nog Patrick Korpel, die, na een dieptepass van Stephan Baaij, op aangeven van  Marco van Daalen voor de 4-1 eindstand mocht tekenen.
Een wedstrijd deze keer met duidelijk twee verschillende gezichten.

Arbiter Erik de Winter toonde vanmiddag gele kaarten aan OSV–speler Loek Visser en de SSS-spelers Dennis de Cauwer en Frank van der Linden.
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Quinton Burk (met ex aequo Serhan Tenekecioglu).
Dinsdagavond 1 oktober a.s. oefent OSV op sportcomplex Olympia om 20.15 uur tegen hoofdklasser Smitshoek (een combinatie overigens van 1 en 2).
Op zaterdag 5 oktober a.s. zal OSV op sportcomplex “Olympia” dan weer het nog ongeslagen Dubbeldam ontvangen, dat vandaag haar tweede overwinning (1—4) op rij wist te behalen bij FC IJsselmonde. SSS ontvangt Groote Lindt, dat thuis met 4-3 wist te winnen van BZC/Zuiderpark. Gravendeel gaat na de 2-5 overwinning bij de Zwervers als koploper op bezoek bij Leonidas, dat VVOR met een 3-1 nederlaag huiswaarts stuurde. VVOR ziet de Zwervers, tegenstander van OSV op de Groote Stee op zaterdag 12 oktober, op De Venhoeve op bezoek komen.

OSV Oud-Beijerland – SSS 4-1 (1-1): 22. Max Pelkman 0-1; 35. Jan Jaspers 1-1; 50. Jan Jaspers 2-1; 61. Kenzo Sanches 3-1; 90. Patrick Korpel 4-1.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Wesley Koedam en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Patrick Korpel en Ricardo Danning –– Jan Jaspers en Kenzo Sanches (65. Marco van Daalen).

SSS: Ricardo Minnes –– Geir Sizoo, Diejego Biekman, Delano Ignatia en Dennis de Cauwer –– Luc van Leeuwen (72. Maarten van Rennes), Feni Bileti en Ernesto Figueira Comojo –– Frank van der Linden, Max Pelkman en Dennis den Haan.

/////

Foto's Frank Dijkman (Instagram : @frank.dijkman )