Wedstrijdverslag Dilettant 1 - Oud-Beijerland 1 (30 nov 2019)

Dilettant 1

30 november 2019 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND MAAKT HET ZICHZELF LASTIG TEGEN DILETTANT

OSV Oud-Beijerland heeft vanmiddag in Krimpen aan de Lek op het fraaie sportpark “Dilettant” een moeizame overwinning weten te behalen tegen Dilettant. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats zag, na een 1-1 ruststand, uiteindelijk toch een 1-3 eindstand op het scorebord staan.
Het team van trainer Djilmar Lawansuka had zich duidelijk voorgenomen om de tegenstander op eigen helft op te vangen. OSV kreeg op de ‘zware’ grasmat daardoor in de openingsfase alle ruimte om over de vleugels en door het centrum de aanval te kiezen. Het team combineerde veelvuldig en gemakkelijk en dit leverde ook een reeks aan doelkansen op, die echter niet tot doelpunten leidden. Zo werd een voorzet van Edinho Piqué over het eigen doel gekopt, ging een schot van Shurnel Francois vanaf de achterlijn achter de doelman en voor het doel langs, zag Ilyas Edir zijn inzet door een lichaam geblokt worden. Dit alles in amper een minuut tijd. Eerst in de 17e min. viel er wel een treffer te noteren. Na een korte corner wist Stephan Baaij de bal vanaf de achterlijn voor het doel te brengen en was het uiteindelijk Loek Visser, die in een scrimmage de bal over de doellijn wist te schieten: 0-1. Shurnel Francois strandde nog na een solo op Dilettant-doelman Ian Hendriks. De thuisploeg trachtte met het hanteren van de lange bal de bezoekers van het doel af te houden. Optisch lukte dit wel, maar de thuisploeg kon de bal niet in de ploeg houden. Eerst in de 38e min. lukte het Marnix van den Adel om met een schot over de kruising voor enige dreiging te zorgen. Toch viel zowaar in de 44e min. uit het niets ook de gelijkmaker. Na een voorzet van Jesper van den Adel vanaf de rechterflank was het Remco Mulders, die goed voor zijn tegenstander kwam en OSV-doelman Serhan Tenekecioglu van dichtbij wist te verrassen: 1-1.

De bezoekers konden het alleen zichzelf kwalijk nemen, dat zij er in de tweede helft nog een wedstrijd van moesten maken. De thuisploeg geloofde er immers na de gelijkmaker weer in, terwijl de bezoekers bij de start van de tweede helft toch even van slag waren. Het vloeiende combinatiespel stokte en het werd door het lange-ballen-voetbal ook langzaam weer een fysiek duel. Net op tijd wist OSV echter de draad weer op te pakken en was het Shurnel Francois, die Ilyas Edir in de 68e min. de kans bood om de 1-2 binnen te schuiven. Kort hierna trof Shurnel Francois nog de paal en was het Ricardo Danning, die in de herkansing een tegenstander trof. Maar weer een minuut later stond de 1-3 wel op het scorebord. De zojuist ingevallen Patrick Korpel stond in de 78e min. met een intikker van dichtbij aan het einde van een vlot lopende combinatie. Hiermee was de wedstrijd wel beslist en kon de rust tot het einde weer terugkeren in het spel.
De prima leidende arbiter Yusuf Durgunsu gaf beide teams vanmiddag de gelegenheid om er een echte wedstrijd van te maken, maar toonde in dit sportieve duel wel gele kaarten aan Dilettant-aanvoerder Marnix van den Adel (voor commentaar) en OSV-speler Shurnel Francois (wegtrappen van de bal).
Man van de wedstrijd vanmiddag aan OSV-zijde was Jurriaan Lindhout, terwijl aan Dilettant-zijde Marnix van den Adel de meeste aandacht trok.

Zaterdag 7 december a.s. ontvangt OSV op sportcomplex “Olympia” DFC op bezoek, dat thuis na een 1-4 achterstand alsnog met 5-4 wist te winnen van BZC/Zuiderpark. Dilettant gaat op bezoek bij VVOR, dat thuis in de burenstrijd met Zwarte Pijl met 1-4 het onderspit delfde. Gravendeel, dat de streekderby tegen SSS winnend (3-2) wist af te sluiten, gaat op bezoek bij BZC/Zuiderpark, terwijl SSS thuis hekkensluiter FC IJsselmonde zal ontvangen, dat met 6-1 bij IJVV de Zwervers verloor. Nieuwerkerk ziet, na de 1-2 overwinning bij Dubbeldam, Groote Lindt op bezoek komen, dat thuis met 3-0 zegevierde over Leonidas, de laatste tegenstander dit jaar van OSV op zaterdag 14 december a.s. aan het Erasmuspad.

Dilettant - OSV Oud-Beijerland 1-3 (1-1): 17. Loek Visser 0-1; 44. Remco Mulders 1-1; 68. Ilyas Edir 1-2; 78. Patrick Korpel 1-3.

Dilettant: Ian Hendriks –– Rutger Esmeijer (60. Amarildo Lawansuka), Robbert Bik, Ralph Lapaer (78. Djilmar Lawansuka) en Robin Segers –– Michael Fehl, Marnix van den Adel en Colin den Otter (46. Jimmy Koning) –– Jesper van den Adel, Youri Snoei en Remco Mulders.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Loek Visser, Quinton Burk, Jurriaan Lindhout en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ilyas Edir en Ricardo Danning (82. Thomas Lagerweij) –– Kenzo Sanches (72. Patrick Korpel) en Shurnel Francois.