Wedstrijdverslag Oud-Beijerland 1 - VVOR 1 (1 feb 2020)

VVOR 1

1 februari 2020 14:30

OSV OUD-BEIJERLAND NEEMT THUIS SPORTIEF REVANCHE OP VVOR

OSV Oud-Beijerland heeft op een winderig sportcomplex “Olympia” tegen VVOR op sportieve wijze revanche genomen voor de op de eerste speeldag geleden 3-1 nederlaag. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats zegevierde dit keer met 3-0, een stand die reeds bij de rust was bereikt.
Het team van trainer Peter van Gestel moest het vandaag stellen zonder een aantal vaste basiskrachten en had zich vooraf al ingesteld op een lastige middag.  De thuisploeg daarentegen ziet langzaam steeds meer spelers fit worden en kan zich als koploper geen puntverlies permitteren in de strijd om de tweede periode.

Zij zocht vanaf het eerste fluitsignaal dan ook de aanval, maar kon doelman Benjamin van Tienhoven echter in de openingsfase niet passeren. Dat lukte Kenzo Sanches uiteindelijk in de 11e min. wel, nadat hij vanaf de stip mocht aanleggen na een overtreding van Helio da Veiga Dias op Marco van Daalen: 1-0.
De bezoekers slaagden er vervolgens nauwelijks in om het OSV-doel te bereiken, maar bleven verdedigend wel overeind. In een fase echter dat de bezoekers even met 10 man op het veld stonden, leidde slordig uitverdedigen in de 31e min. wel tot een treffer. Het was Thomas Lagerweij die de 2-0 wist binnen te schieten. De druk van de thuisploeg werd almaar groter en dit leidde in de 41e min. tot de 3-0. Het was Helio da Veiga Dias, die bij een poging Ilyas Edir van een treffer af te houden, de voorzet van Marco van Daalen met de punt van de schoen in het eigen doel werkte. Een minuut later wisten beide OSV-ers de bal slechts tegen in plaats van langs een tegenstander in het doel te schieten.

In de tweede helft had de thuisploeg meer moeite om de scherpte te bewaren. Zo werden kort na elkaar slechts kleine kansen gecreëerd door Marco van Daalen en Stephan Baaij. De bezoekers kwamen naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter in hun spel, zonder het overigens doelman Serhan Tenekecioglu moeilijk te maken. Het niveau werd er voor de neutrale toeschouwer echter niet beter op.
Het ontbreken van doelpunten deed dan ook naar het eindsignaal verlangen.

De prima leidende arbiter Orlando Duivestein toonde in het sportieve duel gele kaarten aan de OSV-spelers Marco van Daalen, Jurriaan Lindhout en Ilyas Edir en aan de VVOR-spelers Helio da Veiga Dias en Semir Golic.
Man van de wedstrijd aan OSV-zijde was vanmiddag Stephan Baaij, terwijl Joey Kars bij VVOR de meest opvallende speler was.

Zaterdag 8 februari a.s. treft OSV op sportpark “De Venhoeve” Zwarte Pijl, dat vandaag bij FC IJsselmonde met 2-3 wist te winnen. VVOR ontvangt op hetzelfde complex runner-up Nieuwerkerk, dat bij IJVV de Zwervers met een 1-9 overwinning kon vertrekken. SSS, dat met 2-4 bij Leonidas wist te winnen, ziet IJVV de Zwervers op bezoek komen. Gravendeel, dat de punten bij DFC (2-1) moest achter laten, zal Dilettant ontvangen, dat thuis met 4-0 wist te winnen van BZC/Zuiderpark, de komende tegenstander van OSV op sportcomplex “Olympia”.

OSV Oud-Beijerland – VVOR 3-0 (3-0): 11. Kenzo Sanches 1-0 pen.; 31. Thomas Lagerweij 2-0; 41. Helio da Veiga Dias 3-0.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu –– Youri van Ruiven (77. Loek Visser), Quinton Burk, Jurriaan Lindhout (66. Wesley Koedam) en Nick van Dijk –– Edinho Piqué, Stephan Baaij, Ilyas Edir en Thomas Lagerweij –– Kenzo Sanches en Marco van Daalen (72. Patrick Korpel).

VVOR: Benjamin van Tienhoven –– Rafael Andrade Freire, Helio da Veiga Dias (44. Sven de Prez), Mitch Houtkooper en Jeffrey Feijen –– Semir Golic, Joey Kars en Bas de Vries –– Michel Pijpers (58. Nicky van Eersel), Axel Linger (74. Kevin Masmeijer) en Nizar el Manouzi.

///////////////////////////

Foto's : Frank Dijkman