Wedstrijdverslag LMO 1 - Oud-Beijerland 1 (24 aug 2019)

LMO 1

24 augustus 2019 15:00

OSV OUD-BEIJERLAND WINT VAN LMO

OSV Oud-Beijerland heeft zaterdagmiddag op het bij LMO gehouden ‘Theo van Mourik Memorial Tournament’ haar eerste overwinning in de voorbereiding op het nieuwe seizoen behaald. De Smeets Ferry-formatie van trainer Ramon Hageraats won onder zomerse omstandigheden met 0-2 van gastheer LMO.

De thuisploeg van trainer Fred van Zon kreeg in de 7e min. al de eerste grote kans van de wedstrijd, maar zag de bal op de staander eindigen. Langzaam kwamen de bezoekers beter in de wedstrijd en nadat de LMO-doelman eerst nog een inzet van Rahine de Wind uit de hoek wist te plukken, was het Shurnel François, die in de 29e min. na een combinatie met Kenzo Sanches de 0-1 wist binnen te schieten. De thuisploeg was hierdoor even van slag en zag 4 minuten later Justin de Lange, uit een voorzet van Kenzo Sanches vanaf de rechtervleugel, met een kopbal via de lat de 0-2 aantekenen.

In de tweede helft speelde de warmte een grote rol en werd de behoefte aan drinkpauzes steeds groter. Ondanks het overwicht van de bezoekers ontbrak het – mede door goed keeperswerk - aan de juiste richting om de score verder op te voeren. Zo eindigde dit duel onder leiding van arbiter Ricardo Ditz uit Den Haag dan ook in 0-2.
Het andere duel tussen BZC/Zuiderpark en IJVV de Zwervers eindigde, na een 1-1 ruststand, in een 3-1 overwinning voor BZC/Zuiderpark, dat op basis van het aantal gescoorde doelpunten toernooiwinnaar werd en de wisselbeker in ontvangst mocht nemen. OSV won het toernooi zowel in 2017 als in 2018.
Voorafgaand aan het duel won OSV 3 onder leiding van trainer Otto Hoogendijk met 2-3 van LMO 2 door doelpunten van Renzo Dolk (2x) en Damon Tol.

Zaterdag 31 augustus a.s. start OSV op sportpark “Olympia” om 14.30 uur de bekercompetitie tegen OHVV, waarin het vervolgens ook zal uitkomen in uitwedstrijden tegen Zuidland en NBSVV.

LMO - OSV Oud-Beijerland 0-2 (0-2): 29. Shurnel François 0-1; 33. Justin de Lange 0-2.

OSV Oud-Beijerland: Serhan Tenekecioglu (68. Kevin de Vries) –– Tim Wiendels (68. Jurriaan Lindhout), Loek Visser, Wesley Koedam en Nick van Dijk –– Edinho Piqué (46. Stephan Baaij), Justin de Lange en Rahine de Wind (46. Ricardo Danning) –– Marco van Daalen (46. Ilyas Edir), Kenzo Sanches en Shurnel François (46. Patrick Korpel).