Ooggetuigeverslag Oud-Beijerland 1 (zon) - SC Feyenoord 2 (16 feb 2020)

OSV Oud Beijerland 1 (zon)

Feyenoord, sc 2 (zon)

4e klasse 7(a)

16 februari 2020 10:30

Ooggetuigeverslag  Oud-Beijerland – SC Feyenoord (16/02/2020)

Op de topsportlocatie 'Olympia' aan de Langeweg in Oud-Beijerland had de zondag equipe de uitdaging om vandaag iets recht te zetten. Voor de winterstop werd er namelijk nog onnodig verloren van concurrent Feyenoord. Het affiche zou wellicht anders doen denken, maar beide teams gaat het dit seizoen niet voor de wind.
Ondanks de afwezigheid van een aantal sterkhouders wegens blessures, vakanties en jubilea (Verhaeghe Senior, van harte!) kon OSV alsnog met 15 man sterk aan de aftrap verschijnen. Het doel vandaag was duidelijk, alleen het resultaat telde.

De wedstrijd onder leiding van de vandaag sterk fluitende De Klerk kon beginnen, stipt 10.30 uur werd er op de fluit geblazen. De wind was wellicht niet zo krachtig als vorige week, desondanks hadden beide teams toch moeiten om elkaar de eerste minuten te vinden. Het vele balverlies zorgde ervoor dat het spel op en neer ging en tot grote kansen kwam men dan ook niet. Na een moeizaam begin, was het OSV dat de wedstrijd naar zich toetrok en het betere van het spel liet zien. Goed samenspel van achter via midden naar voren, zorgden voor de eerste plaagstoten aan het adres van Feyenoord. OSV werd sterker en sterker, deze druk kon de ver ingezakte tegenstander niet meer aan. Een penalty voor OSV. De prima ingeschoten bal van Diego werd echter door de keeper uit de bovenhoek geplukt. Even leek het erop dat Feyenoord deze stormachtige fase van OSV te boven kwam, maar na een prima dieptebal op Ben wist hij deze op fenomenale wijze voor te geven op de vrijstaande Roland. Kopbal, 1-0. De kansen stapelden zich op, maar tot uitbreiding van de scoren wist OSV niet te komen. Mede door uitstekend keeperswerk van Kili kon het doel tot de rust schoongehouden worden.

Een aantal kameraden waren moegestreden en vers bloed werd ingebracht. Tweede helft wind mee. OSV kwam letterlijk en figuurlijk uit de startblokken. Een extra weekend vrijaf wegens Miss Ciara en een goede doordeweekse trainingssessie zou OSV vandaag geen windeieren leggen. De goed ingevallen Dion werd de diepte ingestuurd en wist de bal hard en laag voor te brengen richting Patje. Aanname – schot, 2-0. OSV met het mes tussen de tanden wilde dat Feyenoord deze turbulente fase niet meer te boven kwam. De kansen bleven komen, en vanwege een overtreding in de 16 meter kreeg OSV wederom de kans om vanaf te stip te scoren. Ditmaal was het wel raak. Marvin, 3-0. Echter, vlak voor tijd was wederom billenknijpen voor OSV. Na onfortuinlijk balverlies kon een Feyenoord aanvaller in stelling gebracht worden, 3-1. De alles-of-niets-fase van Feyenoord resulteerde in lange ballen en met wind als bijkomende factor zorgde dit voor zenuwslopende situaties. Kort na het eerste tegendoelpunt wist Feyenoord na een rush vanuit het middenveld de stand terug te brengen op 3-2. De sterk en solide OSV verdediging was de spitsen 85 minuten lang de baas. Hoe was dit mogelijk, het zal toch niet weer gebeuren moet men gedacht hebben. Sterker door strijd, bleek ook het OSV motto vandaag. De rug werd gerecht en de bestorming werd afgeslagen. OSV kreeg de grip weer terug en de gaf de laatste minuten niet meer thuis. Storm Dennis is hier de baas. Een meer dan verdiende overwinning. De eerste stappen richting de weg omhoog zijn gezet. Kameraden, gefeliciteerd!

Opstelling OSV Oud-Beijerland: Kili – Tim (46. Dion), Wouter, Dennis, Bob (46. Mark) – Calvin (46. Patje), Diego, Marvin, Karim – Ben, Roland